۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۷۲۳۱

آغاز طرح جذب فعالان قرآنی از سوی آستان مقدس حسینی

دارالقرآن آستان مقدس حسینی از آغاز طرح جذب فعالان و استعدادهای قرآنی برای حضور در مسابقات و محافل بین المللی خبر داد.
پایان دوره علوم دینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس حسینی مراسم پایان دوره مدرسه دینی الهدایه بابل عراق را در صحن سید الاوصیای بارگاه مطهر امام حسین (ع) برگزار کرد.

حجت الاسلام شیخ علی القرعاوی مسؤول مدرسه دینی الهدایه در این رابطه به خبرنگاران گفت: این مدرسه درس‎های متنوعی در زمینه‎های فقه، عقاید، اخلاق، علوم قرآنی و خطابه را به دانش آموزان آموزش می‎دهد و کتاب منهاج الصالحین یکی از کتاب‎های است که آنان در دوره آموزشی خود باید فرا بگیرند.

وی افزود: مدرسه دینی الهدایه یکی از 25 مدرسه دینی است که آستان مقدس حسینی در استان و شهرهای مختلف عراق افتتاح کرده است.

هدی زین العابدینی از دختران شرکت کننده در دوره‎های آموزشی مدرسه دینی الهدایه تصریح کرد: دانش آموزان این مدارس پس از تکمیل دوره در مراکز دینی و اماکن مقدس به سولات شرعی مردم پاسخ می‎دهند و به کارهای تبلیغی و فرهنگی می‎پردازند.

وی ادامه داد: تحصیل علوم دینی برای زنان بسیار حایز اهمیت است و موجب تربیت فرزندانی صالح و پرورش نسلی نیکو می‎شود.

هدی زین العابدینی اظهار داشت: دانش آموزان مدرسه دینی الهدایه در زمینه کمک رسانی به آوارگان، ایتام، تهیدستان، خانواده شهدای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی فعالیت می‎کنند.

آغاز طرح جذب فعالان قرآنی از سوی آستان مقدس حسینی

امل العیدانی از اعضای دارالقرآن آستان مقدس حسینی در گفت‎وگو با خبرنگاران از آغاز طرح جذب فعالان و استعدادهای قرآنی برای حضور در مسابقات و محافل بین المللی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: 40 حافظ قرآن کریم از استان‎های مختلف عراق در این طرح شرکت کردند که آستان مقدس حسینی آنان را از میان 2500 حافظ برگزیده است.

این مسؤولان دارالقرآن آستان مقدس حسینی بیان داشت: اجرای این طرح به مدت یک ماه به طول می‎انجامد و دروس مختلفی در زمینه‎های حفظ و تلاوت به آنان آموزش داده می‎شود.

5میلیون قطعه آینه در داخل حرم امام حسین استفاده شده است

باسم فاضل از مسؤولان آینه کاری آستان مقدس حسینی در گفت‎وگو با خبرنگاران گزارشی مختصر از فعالیت‎های بخش آینه کاری را ارائه کرد و گفت: آینه کاری حرم امام حسین (ع) با آینه‎های کوچک، به شکل انواع مدل‎های هندسی و با مهارت بالا انجام می‎شود که در مقابل حرارت و سرما مقاوم است.

وی ادامه داد: در آینه کاری داخلی آستان مقدس حسینی بیش از 5میلیون قطعه آینه تزئینی کوچک استفاده شده است.

باسم فاضل اظهار داشت: بر روی آینه ها از طرح‎ها و انواع اشکال در رنگ‎های مختلف نظیر آبی، قرمز، زرد و سبز استفاده شده است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات