۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۱۷۲۷۸
امام جمعه موقت اهواز:

رویکرد اصلی وزارت ارشاد تلاش برای پاسخگویی به دغدغه های رهبری پیرامون فرهنگ باشد

امام جمعه موقت اهواز گفت: با اینکه رهبری عظیم الشان بارها به ویژه یک دهه اخیر درباره رسیدگی به مقوله فرهنگ و اجرای صحیح آن تاکید داشتند؛ اما این تاکیدات به طور کامل از سوی مسؤولان مربوطه مقوله فرهنگ تحقق نیافت.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام میراحمد رضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز بار اشاره به مقوله فرهنگ در کشور ما اظهار داشت: تقریبا همه دانشمندان علوم اجتماعی و علوم فرآینده شکل گیری جوامع بشری، معتقدند که اصلی ترین و اساسی ترین علت موجودیت جوامع، همان فرهنگ جوامع است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: مقوله فرهنگ به جوامع بشری و انسان های ساکن یک جامعه انسجام بخشیده و بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام حاجتی درباره اهمیت مقوله فرهنگ، تصریح کرد: سلاح فرهنگ قطعا از سلاح شمشیر و آهن تیزتر و برنده تر است و قطعا پیروزی سلاح فرهنگ بسیار از دیگر پیروزی ها مهم تر و قدرت تضمین بقای سالم جامعه را در پی دارد.

وی با تبیین اهمیت مقوله فرهنگ از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام، گفت: پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) رییس مذهب تشیع و دیگر ائمه معصوم اهمیت ویژه ای به مقوله فرهنگ و نشر صحیح آن از نوع اسلامی در میان مردم زمان خودشان داشتند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه ملت ما می تواند مدعی غنی ترین فرهنگ ناب جهان باشد چرا که عناصر فرهنگی جامعه ما در ایران اسلامی، آموزه ها و مکتب اهل بیت علیهم السلام است که باید به آن افتخار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به تاکیدات همیشگی رهبرمعظم انقلاب به مقوله فرهنگ، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همیشه به ویژه در دهه اخیر تاکید فراوانی بر مقوله فرهنگ و اجرای صحیح آن در جامعه دارد و حتی در جایی رهبر معظم انقلاب فرمودند که در مقوله فرهنگ احساس نگرانی می کنم و تاجایی که نیمه شب از خواب بلند شوم و از درگاه باری تعالی تضرع می کنم.

وی با تشریح اینکه به فرمایشات رهبری درباره مقوله فرهنگ باید اهمیت ویژه ای داد، بیان داشت: با توجه به نگرانی های رهبر معظم انقلاب درباره مقوله فرهنگ همه مسؤولان مربوطه مقوله فرهنگ و دلسوزان فرهنگ ناب اسلامی ایرانی باید این مقوله را از نو ارزیابی و بررسی قرار دهند تا بیشتر از این به جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی ضربه وارد نشود.

امام جمعه موقت اهواز، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیاری از مشکلاتی که در صحنه های متفاوت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داریم اگر به اصل علت این مشکلات بنگریم، قطعا در مقوله فرهنگی مشکل داشتیم و اینکه ایشان فرموند که مسئله فرهنگ را باید در اولویت مسائل مهم کشور قرار داد و به آن اهمیت ویژه ای داد.

حجت الاسلام حاجتی با توصیه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهمیت به مقوله فرهنگ، ابراز داشت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود درباره مقوله فرهنگ به ویژه فرهنگ صحیح ایرانی اسلامی اهمیت دهد و به منابع غنی ایرانی اسلامی و اهل بیت علیهم السلام توجه کنند.

وی در پایان بیان داشت: متولیان امور فرهنگ کشور به آموزه های دینی اهل بیت و منابع علمای دینی ما و ترویج آن در جامعه بسیار زیاد اهمیت دهند و همچنین در مسأله کتابخوانی و ساخت فیلم های سینمایی که حق بزرگان دین در این صنعت کم نظیر به تعبیر رهبری، به طور کامل تحقق نیافت اما خدا رحمت کند مرحوم سلحشور و خداوند اجر و پاداش دهد به تمامی مرواج دین در مقوله هنری و سینمایی که با ساختن فیلم های امام علی(ع)، مختارنامه، یوسف پیامبر و امام رضا(ع) و دیگر فیلم های دینی، در جامعه تاثیرات مثبت فراوانی داشتند ./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات