۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۱۷۴۱۹
مسؤول روابط عمومی و دبیرخانه اتاق تبلیغ خراسان:

توحید منشأ سعادت و نجات از عذاب الهی است

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه توحید منشأ سعادت و نجات است، گفت: پذیرش ولایت اهل بیت و در رأس آن ولایت حضرت علی(ع) شرط اساسی برای ورود به دایره‌ توحید می‌ است.
حجت الاسلام عباسی،اتاق تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین عباسی، مسؤول روابط عمومی و دبیرخانه اتاق تبلیغ خراسان شب گذشته در جمع زائران رضوی پیرامون مقام اهل بیت گفت: حرکت حضرت امام رضا(ع) به سمت خراسان و حضور آن حضرت در ایران منشأ آثار و برکات زیادی برای  کشور ما شد.

وی ادامه داد:  مهمترین درسی که حضرت در این سفر بیان فرمودند اهمیت ولایت بود.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه حدیث سلسله الذهب به معنای زنجیر طلایی است چون راویان این حدیث، ائمه هستند، عنوان داشت: امام رضا(ع) فرمودند: از پدرم موسی بن جعفر (ع) شنیدم که از پدران بزرگوارم به نقل از رسول خدا (ص) از جبرئیل نقل کردند که خداوند فرمود: «لا الهَ الّا الله حِصنِی فَمَن دَخَلَ حِصنِی اَمِنَ مِن عَذابِی» کلمه توحید، حصار، دژ و حصن امن من است، پس هرکس در مقام توحید قرار گیرد از عذاب من در امان است. باز امام فرمودند: «بشُرُوطِهَا وَ اَنَا مِن شُرُوطِها» اما شرایط دارد و من از شرایط آن هستم.

مسؤول روابط عمومی و دبیرخانه اتاق تبلیغ خراسان ابراز داشت: در این حدیث  امام رضا(ع) توحید را منشأ سعادت و نجات از عذاب الهی معرفی می‌کند، اما پذیرش ولایت اهل بیت و در رأس آن ولایت حضرت علی (ع) را شرط اساسی برای ورود به دایره‌ توحید می‌دانند.

وی اذعان کرد: در حدیثی از  پیامبر اکرم(ص)  آمده که فرمودند: اگر کسی بعد از من، ولایت علی (ع) را انکار کند، مانند کسی است که رسالت مرا در زمان حیاتم انکار کرده و کسی که رسالت مرا در حیاتم انکار کند مانند کسی است که توحید را انکار کرده باشد.

مسؤول روابط عمومی و دبیرخانه اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به اینکه اعتقادات ما به دوقسم اصول دین و فروع دین است، مطرح کرد: اصول دین یعنی شالوده دین، اساس، رکن و بنیان دین و نباید کمترین شک در مورد اینها داشته باشیم و از کسی پیرامون این موارد تقلید نکنیم چون  کوچکترین شبهه ای می تواند انسان را کافر کند  اصول دین آنقدر مهم است که وقتی آدم را دفن می کنند بلافاصله دو فرشته وارد قبر می شوند و از همین ها سوال می کنند اصول دین یکی از سوالات شب اول قبرماست و باید بتونیم جواب دهیم.

حجت الاسلام عباسی فروع دین را واجب دین دانست و بیان داشت: اگر کسی واجبات دینش را انجام ندهد مورد سوال قرار می گیرد.

این کارشناس امور دینی با بیان اینکه تولی یکی از فروع دین است، بیان داشت: رهبری مادی و معنوی جامعه اسلامی، در تمام شؤون زندگی از طرف خداوند و پیامبر به آن‌ها سپرده شده است، و غیر آن‌ها را شامل نمی‌شود. البته کسانی که از طرف آنها به مقامی منصوب شوند و پست و مقامی را در جامعه اسلامی به عهده بگیرند، با شروط معینی اطاعت آنها لازم است نه به خاطر این که اولی الامرند، بلکه به خاطر این که نمایندگان اولی الامر هستند.

مسؤول روابط عمومی و دبیرخانه اتاق تبلیغ خراسان گفت: بهترین نوع ارتباط با پیشوایان معصوم همان محبت و مودت می باشد که یک رابطه قلبی و درونی است و خداوند متعال هم در قرآن کریم به چنین ارتباطی دعوت کرده و می فرماید «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی». «بگو: من بر انجام امر رسالت، از شما مزدی نمی خواهم مگر دوستی و محبت درباره نزدیکانم.»

وی افزود: هر قدر محبت و دلباختگی و ارتباط قلبی با ائمه بیشتر باشد، تبعیت و همرنگی و همراهی و همدلی با آن ها نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس امور دینی نقش عشق و محبت در ایجاد همسانی، همفکری و همراهی و هم سویی اشاره داشت و مطرح کرد: مردم پیوسته از چهره های محبوبشان الگو و سرمشق می گیرند. ایمان عاطفی به رهبری حتی در اطاعت سیاسی و اجتماعی هم تاثیر می گذارد و زمینه ساز تبعیتی عاشقانه می شود نه یک اطاعت رسمی و تشریفاتی.

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: ورع و تقوا و دوری از گناه باید سرلوحه زندگی محبان اهل بیت علیهم السلام باشد تا بتوانند عشق پاکان را در دل خود جای دهند و گرنه دلی پر از شوق گناه را چطور می توان جایگاه و ظرف محبت اولیاء الهی قرار داد./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات