۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۱۷۴۳۶
عضو حماس:

روابط حماس با ایران در بهترین وضعیت ممکن است

یکی از اعضای حماس که ریاست هیأت این جنبش در سفر اخیر به تهران را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: روابط حماس با تهران در بهترین شکل ممکن است.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس که ریاست هیأت این گروه در سفر به تهران در مراسم تحلیف رییس جمهور را بر عهده داشت به وبگاه «الرساله» گفت: حماس مرحله سستی در روابط با تهران را پشت سر گذاشته و رابطه مذکور امروز در بهترین حالت خود است.

الرشق افزود: حماس خصوصا در سایه توسعه روابطش با تهران و قاهره، وارد مرحله جدید و پیشرفته‌ای در روابط خارجی شده است.

این عضو حماس تاکید کرد: روابط با تهران هیچ زمانی قطع نشده بود، این کشور همیشه حامی ملت فلسطین بوده و رابطه با تهران، امروز در بهترن شکل ممکن خود است.

الرشق در ادامه گفت: اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس واقعا علاقه‌مند بود تا ریاست هیأت ما در سفر به تهران را بر عهده داشته باشد اما محاصره کنونی غزه و به صورت کلی شرایط اجازه این موضوع را نداد و در هر زمانی که شرایط فراهم شود و امکان خروج او از نوار غزه فراهم شود تهران، ایستگاه مهمی در سفرهای خارجی‌اش خواهد بود؛ ما امیدواریم در نزدیکترین زمان ممکن، سفر به تهران میسر شود.

وی تاکید کرد آنچه مانع از سفر هنیه به تهران شد فقط عدم امکان خروج وی از نوار غزه بود.

الرشق در پاسخ به سوالی درباره گرم شدن روابط با تهران و فراموش کردن گذشته گفت: بله تأکید می‌کنم این اتفاق افتاده است؛ هدف از سفر به تهران که آن را حامی مهمی برای ما و ملتمان می‌دانیم محکم کردن روابط بود و ایران یکی از کشورهایی است که نقش مهمی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دارد.

وی سپس گفت این سفر با دعوت رسمی «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی از «اسماعیل هنیه» برای شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری ایران صورت گرفته و در ادامه ضمن اشاره به دیدار هیات حماس با چند تن از مقامات ایرانی از جمله علی لاریجانی، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبری، «کمال خرازی» شورای راهبردی روابط خارجی اشاره کرد و افزود: موضع جمهوری اسلامی در قبال آرمان فلسطین موضعی اصیل است و این دیدارها «مهم و پربار» بود.

الرشق درباره روابط حماس با مصر نیز گفت: طی ماه‌های اخیر روابط با قاهره شاهد پیشرفتی مثبت بوده و ما از این موضوع مسروریم.

وی تاکید کرد حماس در هیچ محوری علیه محور دیگر در منطقه نیست و می‌خواهد با تمام کشورهای عربی و اسلامی باشد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات