۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۴۵۴
امام جمعه بندرعباس:

شهردار با نگاهی آگاهانه و دلسوزانه انتخاب شود

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه شهردار با نگاهی آگاهانه و دلسوزانه انتخاب شود، گفت: اگر شورای شهر فرد مناسبی را برای شهرداری انتخاب نکند، خیانت کرده است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس گفت: شوراهای شهر و روستا در سراسر هرمزگان نامه حضرت علی (ع) به اشعث بن قیس را حتما مطالعه و شخصیت اشعث را بررسی کنند.

وی در ادامه خطاب به شوراهای شهر و روستای سراسر هرمزگان افزود: با مطالعه این نامه، درمی یابید که حضرت علی (ع) به چه موضوعات و مباحث دقیقی در خصوص انتخاب افراد اشاره کرده و مسؤولیت را به مثابه امانتی در دستان مسؤولان نام برده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به مسؤولیت خطیر شورای شهر در انتخاب شهردار تصریح کرد: بنابراین اگر شورای شهر فرد مناسبی را برای شهرداری انتخاب نکند، خیانت کرده است، باید دید مردم چه می‌خواهند. 

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه مسؤولیت برای کامجویی فرد و هم خطی‌های او نیست، ابراز داشت: شوراها باید خودشان کسی را انتخاب کنند نه این که کسی برای آنها انتخاب کند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری توانمند نیاز داریم که یاران خوبی انتخاب کند افزود: مردم به شوراها رای داده‌اند که جامعه را توانمند کند نه این که افراد چاق شوند.

وی همچنین اضافه کرد: در انتخاب شهردار نباید تنگ‌نظری صورت گیرد و نباید افراد فقط به خودشان توجه کنند. باید نگاه‌ها را از سر بینی فراتر برد و دید که چه کسی به درد شهر می‌خورد.

آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: در صورتی که گزینه‌ای مناسب در استان داریم که حتما داریم باید از میان افراد اصلح فردی را انتخاب کرد و اگر نبود و نشناختیم می‌توانیم از ظرفیت شهرهای بزرگ بهره بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: مگر شهردار تهران تهرانی است؟ احمدی نژاد که شهردار تهران بود، گرمساری و قالیباف نیز اهل نیشابور بود. شهردار سابق مشهد لر بود و در بسیاری از استان‌ها نیز استاندار لر داریم و نمونه‌های زیادی از خدمات افراد در استان‌های مختلف وجود دارد و نباید در این زمینه تنگ‌نظری کرد.

وی گفت: اگر شهردار با نگاهی آگاهانه و دلسوزانه انتخاب شود، مهم نیست که به کدام جناح وابسته است بلکه مهم کار کردن برای مردم و برداشتن مشکلات از پیش روی مردم است.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: اگر پیام آزادگان را درک می کردیم اکنون وضعیت بسیار بهتری داشتیم.

امام جمعه بندرعباس افزود: آزادگان در طول دوران اسارت درس های بزرگی آموختند که امروز ما باید آنها را درک کنیم و در زندگی روزمره بکار گیریم.

وی اذعان داشت: ایثارگران و شهدا برای استقرار حکومت اسلامی و اجرای احکام الهی در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی راهی جبهه ها شدند و برخی از آزادگان 10 سال اسارت، شکنجه و زجرهای دستگاه صدام را تحمل کردند./۸۵۱/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات