۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۵۴۸
آیت الله رجبی:

دولت در عرصه سیاست خارجه تغییر رویه دهد/ دولتمردان مردم را محرم راز بدانند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که در برابر استکبار نباید موضع انفعالی و ضعف نشان داده شود، گفت:دولتمردان حتما باید تا حدی تغییر رویه دهند و با موضع اقتدار در برابر زیاده خواهی های دشمنان بایستند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز کار دولت دوازدهم گفت: در برنامه ریزی و سیاست های داخلی مهم ترین مسأله اقتصاد مقاومتی است چون دشمن سرمایه گذاری کرده تا برای معیشت مردم، تولید و اشتغال مشکل ایجاد کند و تنها راه حل آن اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: دولتمردان باید هرچه در توان دارند از نظر وقت، برنامه ریزی، سیاستگذاری و بودجه برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به کار ببرند و در سایه همت و عزم آن ها مشکلات تولید، اشتغال و معیشت مردم می تواند حل شود تا ضمن حل مشکلات مردم، دولت پرونده موفقی داشته باشد.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که در حوزه سیاست خارجی مهم ترین مسأله با اقتدار و عزت برخورد کردن با کشورها به ویژه با استکبار جهانی امری مهم است، اظهار داشت: نقطه ضعفی که همواره حضرت امام و رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار دادند این است که در برابر استکبار جهانی و کشورها نباید موضع انفعالی و ضعف نشان داده شود.

وی ادامه داد: حضرت امام فرمودند هر قدمی که عقب نشینی صورت گیرد دشمن یک قدم پیشروی می کند، دولتمردان حتما باید تا حدی تغییر رویه دهند و با موضع اقتدار، مقاومت و پایداری در برابر زیاده خواهی های دشمنان به ویژه استکبار جهانی ایستادگی کنند تا دشمن مأیوس شده و از طمع ورزی دست بردارد.

آیت الله رجبی با بیان این که دولت می تواند به پشتوانه مردم و همبستگی ملی با دشمنان مقابله کند، ابراز داشت: مسأله دیگر این است که دولت باید به خوبی با منتقدان برخورد کند و انتقادهای آنان را با گوش جان بشنود و از آن ها تشکر کند تا همدلی بیشتری بین امت برقرار شود و نقدهای سازنده آن ها سبب شود که برنامه، مذاکرات و ارتباطاتی که برقرار می شود به نفع امت با جلوگیری از زیاده خواهی های دشمن باشد.

وی عنوان کرد: این وظیفه دولتمردان است که در داخل کشور رحما بینهم را مبنا قرار دهند و در بیرون در برابر دشمنان اشداء علی الکفار را داشته باشند، اگر این موضع اقتدار بیرونی متکی به وحدت و همدلی درونی و شنیدن سخن منتقدان و درخواست اظهار نظر از منتقدان باشد یقینا در سیاست خارجی هم موفق خواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اعتماد به نیروهای درونی مسأله ای مهم است و باور به این که ما می توانیم و نیروهای درونی می توانند کشور را به خودکفایی برسانند، این باور کمک می کند که دولت بتواند با موضع اقتدار در برابر دشمنان بایستد و الا با بی اعتمادی و بی اعتنایی به نیروهایی درونی یقینا مشکل به وجود خواهد آمد.

وی اضافه کرد: دولتمردان باید مردم را محرم راز بدانند و مسائلی که وجود دارد را نباید عنوان محرمانه بدهند، اگر حتی در سطح عموم نمی توان مسأله ای را مطرح کرد این موضوع باید در سطح نمایندگان مجلس و نخبگان کشور وجود داشته باشد تا قراردادها و مذاکراتی که به ضرر نظام اسلامی است رخ ندهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: یقینا اگر مردم را محرم خود بدانند مردم نیز نصیحت و انتقادات ناصحانه را به دولت اعلام می کنند و دولت با مشت پر می تواند در برابر برنامه ریزی های دشمن مقاومت کند و ارتباطات خارجی را به نفع جمهوری اسلامی رقم بزند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات