۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۱۷۶۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تجمل گرایی آرامش را از زندگی می گیرد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان با ازدواج احترام به دیگران را می آموزد و از لاک خود پرستی خارج می شود، گفت: به همین دلیل است که قرآن کریم فلسفه ازدواج را مودت عنوان می کند.
حاج عبدالباقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم حاج عبدالباقی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که خانه هاي بهشتي روبروي هم هستند و اين خود از ويژگي هاي خانه خوب است، گفت: بايد در خانه ها همواره ذكر خدا گفته شود و نماز بر پا داشته شود.

وی افزود: اعضاي خانواده بايد نسبت به هم خيرخواهي داشته باشند؛ از فلسفه هاي دینی تشكيل خانواده اين است كه انسان را از لاك خودپرستي بيرون آورده و به او یاد می دهد که به دیگران احترام بگذارد به همین دلیل است که قرآن کریم از عشق میان زن و شوهر به عنوان مودت یاد کرده است.

وی اضافه کرد:باید دقت کرد که مودت از محبت و ایثار بالاتر بوده و به معنای یکی شدن اعضای خانواده در راستای رسیدن به یک هدف مطلوب است؛ این در حالی است که در جوامع غربی وضعیت فرد قبل از ازدواج و بعد از ازدواج به یک شکل بوده و فرد با ازدواج باز هم آزادی های خود را در همه عرصه ها حفظ می کند به همین علت امروز در غرب کانونی به نام خانواده بی معنا شده و خانواده صرفا نقش بزرگ کردن افراد را دارد و نقش تربیتی خانواده به کلی فراموش شده است.

استاد حوزه و دانشگاه خيانت را از مواردي دانست كه امنيت خانه را در معرض خطر قرار می دهد و گفت: خیانت ریشه اعتماد میان اعضای خانواده را می خشکاند؛ در خانه ای که اعتماد نباشد با بروز استرس و اضطراب همیشگی، آرامش از بین می برد و در نبود آرامش به عنوان فلسفه وجودی تشکیل خانواده، خانه ای نیز نخواهد بود و خانواده بی معنا می شود.

خانم حاج عبدالباقی در ادامه به ساده زيستي در میان اعضاي خانواده اشاره كرد و گفت: ساده زیستی ضامن آرامش اعضای خانواده است؛ اگر تجمل گرایی در خانه ای حاکم شود روابط میان اعضا به خصوص زن و شوهر سرد شده و توجه انها نسبت به یکدیگر کم می شود بنابراین تجمل نیز مانند خیانت آرامش اعضای خانواده را از بین می برد و امنیت آنها را تهدید می کند.

وی با بیان این که صله رحم و رفت و آمد میهمان از ویژگی های خانواده بهشتی است، تصریح کرد: در روایت ها بیان شده که هر خانه اي كه در آن مهمان رفت و آمد نكند ملائكه نيز وارد آن نمي شوند؛ البته باید دقت کرد که تكلف در ميهماني مورد تأیید دین نیست و میهمان بيش از سه روز نباید در جایی اقامت کرده و مهماني نباید حالت اشرافي داشته و مجلس گناه باشد و تنها در اين صورت است که مهمان رزق خودش را مي آورد و گناهان اهل آن خانه را مي برد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات