۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۱۷۶۳۱

اختتامیه همایش «شعر عربی» در کاظمین برگزار شد

آستان مقدس امامین کاظمین(ع) مراسم اختتامیه ششمین همایش بین المللی «شعر عربی» را در کاظمین برگزار کرد.
اختتامیه همایش «شعر عربی»

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس امامین کاظمین(ع) اختتامیه ششمین همایش بین المللی شعر عربی را با حضور جمال عبدالرسول الدباغ تولیت این آستان و جمعی از شعرا، ادیبان، فعالان فرهنگی، دینی و اجتماعی از بحرین، لبنان، سوریه و عربستان برگزار کرد.

جمال عبدالرسول الدباغ در مراسم اختتامیه گفت: شعر به ویژه شعر عربی در روح، عقل و عواطف انسان اثر بسزایی می‎گذارد و به مثابه تاثیر سحر ساحران است.

وی افزود: شعر به خصوص شعری که با پشتوانه فکر و تمثیلات سروده شده باشد می‎تواند پل ارتباطی میان مردم و شعرا قرار گیرد و مشکلات بسیاری از انسان‎ها را حل و فصل کند.

تولیت آستان مقدس کاظمین خاطرنشان کرد: از زمانی که قفل‎ و زنجیرها از قلم و حنجرها باز شد و آزادی بار دیگر به آن‎ها بازگشت، آستان مقدس کاظمین با برگزاری همایش‎های مختلف و تجلیل از شعرا و ادیبان تلاش بسیاری در زمینه‎های ادبی انجام داد.

وی تصریح کرد: تفاوت اساسی این همایش با سایر مراسم ها و همایش‎ها مشابه در این است که شعرا در جوار بارگاه مطهر امامین کاظمین (ع) و در حال و هوای مذهبی به شعرخوانی می‎‎پردازند و چهره زیبایی از این مکان نورانی را به تصویر می‎کشند.

مسؤولان آستان مقدس کاظمین در پایان مراسم اختتامیه هدایا و لوح تقدیر به چند تن از شعرا اهدا کردند./994/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات