۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۹۹۷
حجت الاسلام عباسی مطرح کرد؛

ویژگی های زن و مرد خوب در روایات حضرت رسول

استاد حوزه علمیه قم گفت: طبق روایت حضرت رسول(س) بهترین زنان، زنی است که برای همسرش بهترین زن باشد و زن کم خرج، با برکت ترین زنان است.
زن حجت الاسلام محسن عباسی ولدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، استاد حوزه علمیه قم در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که خانواده مقدس ترین کانون در نزد خداوند است و خداوند برای زنان و مردان وظایف خاصی را مشخص کرده است، گفت: امام باقر(ع) به نقل از رسول خدا(س) می فرماید«آیا شما را از زنانی که اهل بهشت اند آگاه کنم زن وفاداری که فرزند بسیار آورد، زود آشتی کند، و همین که بدی کرد، (به همسرش) بگوید: دست من در دست توست (و در اختیار توام)، چشم بر هم نمی گذارم، مگر این که از من راضی شوی».

وی افزود: بر این اساس زن خوب زنی است که اگر همسرش را خشمگین کرد یا خود به خشم آمد همان لحظه زمینه صلح و آشتی را فراهم کرده و کار را به فردا نگذارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خانواده ای نزد خداوند محبوب است که حتی یک لحظه در میان آنها قهر و کدورت نباشد، تصریح کرد: این کلام رسول خدا(ص) نشان می دهد که خداوند حتی قهر و غضب در میان اعضای خانواده به خصوص زن و شوهر را برای یک شب نیز نمی پذیرد.

حجت الاسلام عباسی والدی با اشاره به این که نقش مادری و فرزند آوری نیز از جمله خصلت هایی که زنان را به زنان برتر در عالم تبدیل می کند، گفت: رسول خدا(ص) می فرمایند« زن هنگامی که باردار می شود، تا زمانی که زایمان می کند و تا هنگامی که کودکش را از شیر می گیرد،(به خاطر رنج هایی که می کشد) بسان مرزبان راه خداست؛ پس اگر در این فاصله چشم از جهان فروپوشد، پاداش شهید را دارد.

وی ادامه داد: همچنین رسول خدا(ص) در بیان شاخصه های برترین زنان می فرمایند« بهترین زنان، زنی است که برای همسرش بهترین زن باشد و زن کم خرج، با برکت ترین زنان است».

وی افزود: این توصیه های رسول خدا(ص) تنها محدود مختص به زنان نبوده بلکه ایشان همواره به مردان و خطاب به امام علی(ع) توصیه می کردند«ای علی، ساعتی را در خدمت همسر بودن، برتر است از هزار سال پرستش، و هزار حج و هزار عمره، و آزاد کردن هزار برده، و شرکت در هزار جهاد، و عیادت هزار بیمار، و حضور در هزار نماز جمعه، و شرکت در هزار تشییع جنازه، و سیر کردن هزار گرسنه، و آزاد کردن هزار اسیر، و چنین کسی چشم از جهان فرو نخواهد بست، جز آن که جایگاهش را در بهشت خواهد دید».

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: همچنین حضرت رسول(ص) به امام علی(ع) می فرمود«ای علی، خدمت به همسر، کفاره گناهان بزرگ است و خشم پروردگار را فرو می نشاند».

حجت الاسلام عباسی ولدی یادآور شد: براساس این روایت ها وظایف زن و مرد در مقابل یکدیگر در خانواده مشخص می شود و باید دقت کرد که خانواده ای نزد خداوند محبوب است که مطابق با سخنان و رهنمودهای رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) ایشان رفتار کند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات