۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۱۸۰۲۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا دشمن پیشرفت کشورهای مستقل است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل آمریکایی ها با ما تنها انقلاب اسلامی است و نه ایران هسته ای بنابراین از هیات نظارت بر برجام انتظار می رود به طور جدی اصول نه گانه رهبری درباره تخلف از برجام را بررسی و رصد کند.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به طرح تصویب تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان و روح استکبار ستیزی این نماینده نظام سلطه، ابراز داشت: هیأت نظارت بر برجام باید بر پایه اصول نه گانه رهبری تخلف از برجام و عبور از آن را رصد کند و متناسب با آن اقدام متقابل را از دولت مردان بخواهد.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه از ابتدا پیش‌بینی می‌شد که آمریکایی‌ها با زورگویی رفتار کنند و اعتمادی به آن‌ها نبود، اظهار داشت: اگر چه برجام توافق 1+5 است و آمریکا تنها یک بخش آن است اما نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها به دلیل تأثیر گذاری که در اروپا و سایر کشورها دارد کل برجام را زیر سوال می‌برد و تقریباً جسم و روح آن را هم از بین برده و برجام را تبدیل به یک مرده کرده است.

آیت الله کعبی با تاکید بر ضدیت آمریکا با مسأله انقلاب اسلامی، بیان داشت: مشکل اصلی آمریکایی ها با کشور ما تنها فقط مسأله انقلاب اسلامی است و نه ایران هسته ای یعنی خواهان ضربه به حکومت اسلامی و انقلابی ملت ما هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا نماینده نظام سلطه و استکبار جهانی است و خوی زیاده‌ خواهی و تجاوز به استقلال و آزادی ملت‌ها سبب شده که چنین مواضعی همچون دشمنی و تحریم در برابر ملت های مستقل بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی دشمن استقلال، آزادی و رشد و پیشرفت کشورهای مستقل و آزادی خواه است./9453/د102/ب1

ارسال نظرات