۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۱۸۰۵۸
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قم خبر داد؛

ارتقای اداره امور قرآنی اوقاف جهت تقویت فعالیت های قرآنی

حجت الاسلام عزیزی ارتقای بخش امور قرآنی اوقاف را نوید بخش تقویت برنامه های قرآنی دانست و گفت: امور قرآنی از معاونت فرهنگی تفکیک شده و اداره امور قرآنی به صورت مستقل و با ارتقای ایجاد شده فعالیت خود را از امسال آغاز کرده است.
حجت الاسلام علی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عزیزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در مجتمع امامزاده سید علی برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم گرانبها ترین میراث پیامبر اسلام است، گفت: هدف برگزاری این مسابقات توسعه معارف قرآنی در جامعه است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت های قرآنی افزود: رهبر انقلاب در مسابقات بین المللی قرآن کریم حول محور وحدت جهان اسلام، دوری از تکفیری و تعصبات فکری و تقویت تمدن اسلامی تأکید داشتند.

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار برگزارکنندگان و شرکت کنندگان مسابقات کشوری فرمایشاتی در جهت نشر معارف، فهم و عمل به قرآن کریم داشتند که این موارد سرلوحه کار قرار گرفته تا بتوانیم دراین راستا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امور قرآنی از معاونت فرهنگی تفکیک شده و اداره امور قرآنی به صورت مستقل و با ارتقای ایجاد شده فعالیت خود را از امسال آغاز کرده است و متولی برگزاری مسابقات قرآنی بخش امور قرآنی اداره کل اوقاف استان قم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم ارتقای بخش امور قرآنی اوقاف را نوید بخش تقویت برنامه های قرآنی دانست و ابراز داشت: مسابقات استان قم در مقطع سنی بالای 18 سال برگزار می شود که از بین 3 هزار شرکت کننده در سطح شهرستانی 300 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و نفرات منتخب استان در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: مسابقات امسال در در رشته های حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه سرائی، همخوانی قرآن کریم و همچنین رشته های معارفی شامل حفظ موضوعی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه در دو روز برای آقایان و دو روز برای خانم از 17 تا 20 مرداد ماه برگزار شد.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: در بخش کمیته فنی مسابقات کارهای خوبی انجام شده و جامعه قرآنی از نحوه و زمان برگزاری اطلاع پیدا کردند، استفاده ازاساتید مجرب در مرحله شهرستانی و اساتید برتر و سطح بالا در مرحله استانی از برنامه های مسابقات بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مسابقات قرآنی در قم با استان های دیگر قابل قیاس نیست و استقبال از آن بسیار زیاد است، امسال برنامه های فرهنگی متنوعی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی برگزار شد، ملاک کار رعایت اصل تکریم شرکت کنندگان بوده است؛ تشکیل شورای قرآنی اداره کل اوقاف قم نیز نویدبخش حرکتی جدید است؛ بیش از 23 هزار نفر در سال های اخیر در طرح حفظ قرآن اوقاف شرکت داشته اند/1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات