۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۱۸۳۵۱
شبکه ۲۰ رژیم صهیونیستی:

تشکیلات خودگردان به فرستاده صلح آمریکا اعتماد ندارد

تشکیلات خودگردان فلسطین فرستاده ویژه صلح آمریکا به خاورمیانه را فردی دروغگو و حامی رژیم صهیونیستی خوانده و خواستار تغییر او شده است.
شکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، برخی مسؤولان ارشد فلسطینی از جمله صائب عریقات دبیرکمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفته‌اند که تشکیلات خودگردان دیگر اعتمادی به آمریکایی ها به عنوان واسطه و میانجی مذاکرات سازش ندارد و اکنون طرفین آمریکایی و اسرائیلی اتفاق نظر دارند که مذاکرات سازش بر اساس راه حل تشکیل دو کشور به بن بست رسیده و بی نتیجه خواهد بود. منبع مذکور به نقل از یک مسئول ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین آورده است که محمود عباس و برخی نزدیکان او از سیاست های دولت آمریکا در قبال منازعه فلسطینی صهیونیستی ناامید شده و ترامپ را به جانبداری از  اسرائیل متهم کرده‌اند.

یک مسؤول فلسطینی دیگر نیز گفته است که واشنگتن دیگر نمی تواند واسطه ای بی طرف باشد، زیرا همچنان از اسرائیل و مواضع آن حمایت می کند. این مسئول  فلسطینی اظهار داشت که در پی بی اعتمادی طرف فلسطینی به آمریکا و ناامیدی از احیای روند مذاکرات سازش، تشکیلات خودگردان مجددا قصد مراجعه به دیوان کیفری بین المللی در لاهه و تنظیم کیفرخواست علیه مسئولان رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت های جنگی علیه فلسطینیان را دارند. تشکیلات خودگردان همچنین دوباره در مسیر عضویت در نهادها و سازمان های بین المللی گام برمی دارد، اقدامی که پس از ورود ترامپ به کاخ سفید متوقف شده است. در همین راستا، شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان "جیسون گرینبلات" فرستاده صلح ویژه آمریکا به خاورمیانه را به جانبداری از اسرائیل و دروغگویی و انتقال فحوای مذاکرات بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو متهم کرده است.

این شبکه فاش کرد که نزدیکان ابو مازن با درخواستی را برای واشنگتن به منظور تغییر جیسون گرینبلات و تعیین شخصی دیگر به جای او ارسال کرده و گفته اند که دیگر به او اعتماد ندارند و او حامی و مدافع نتانیاهو است. این در حالی است که کاخ سفید دو روز پیش اعلام کرد که "جیسون گرینبلات" فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه به زودی همراه "جارد کوشنر" مشاور و داماد دونالد ترامپ برای بررسی راه های احیای روند مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی راهی فلسطین اشغالی می شوند. کاخ سفید تصریح کرد که این هیات آمریکایی دیدارهایی با مسئولان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و شماری از  کشورهای دیگر در خاورمیانه از جمله اردن، عربستان سعودی و مصر خواهد داشت.

البته ناگفته نماند که جارد کوشنر مشاور دونالد ترامپ اخیرا در اظهاراتی بیان کرد که دولت ترامپ نیز همانند دولت های سابق آمریکا قادر به پیشبرد مذاکرات سازش در فلسطین نخواهد بود و هیچ راه حلی برای منازعه فلسطین ندارد./994/ب102/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات