۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۴۳۷
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا بن:

پژوهش های حوزوی متناسب با نیازهای روز جامعه باشد

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن با تأکید بر اینکه پژوهشهای حوزوی باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: به روز بودن پژوهش های حوزوی و حرکت در مسیر نیازهای جامعه باید جزء اولویتهای حوزه های علمیه خواهران در بحث امور پژوهشی قرار گیرد.
مدیریت حوزه علمیه خواهران

زهرا آقابابایی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تأکید بر اینکه امور اخلاقی و معنوی باید در اولویت همه برنامه ها و فعالیتهای حوزه های علمیه خواهران قرار گیرد، تصریح کرد: باید از ظرفیت درس اخلاق برای رشد و پویایی طلاب حوزه های علمیه خواهران بیشتر استفاده کنیم چراکه یک اصل است.

وی، توجه به بحث معنویت را از ضرورتهای حوزه های علمیه خواهران بیان کرد و گفت: حوزه های علمیه نباید صرفا آموزشی باشند؛ باید به سمت تربیت محوری پیش برویم و این از ضرورتها است.

آقابابایی با بیان اینکه متأسفانه درس اخلاق عملا بین طلاب جای خود را باز نکرده است، اظهار کرد: باید از کتابهای امام خمینی(ره) از جمله کتاب چهل حدیث ایشان بیشتر در مدارس علمیه خواهران بهره مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه باید درسهای حوزوی از حالت تئوری خارج شوند و جنبه عملی به خود بگیرند، افزود: مهمترین آسیب امروز حوزه های علمیه این است که کم تر به بحث اخلاق در بین طلاب توجه می شود؛ باید امور اخلاقی به صورت تخصصی جای خود را در بین طلاب پیدا کند و این نیازمند برنامه ریزی جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن با اشاره به اینکه گزارش فعالیتها بسیار خوب است اما نباید تنها به این گزارشها اکتفا کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش دادن صرف بودن، معنویت را تحت الشعاع قرار می دهد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به امور پژوهشی حوزه های علمیه، تخصیص ساعت مجزا به امور پژوهشی در بحثهای آموزشی مدارس از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را اقدامی قابل تقدیر دانست و گفت: پژوهشهای حوزه اگر به سبک دانشگاه باشد، راهگشا نیست.

آقابابایی با تأکید بر اینکه پژوهشهای حوزوی باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، افزود: به روز بودن پژوهشهای حوزوی و حرکت در مسیر نیازهای جامعه باید جزء اولویتهای حوزه های علمیه خواهران در بحث امور پژوهشی قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در امور پژوهشی حوزوی باید به دنبال موضوعات و تحقیقات میدانی باشیم، خاطرنشان کرد: به یقین تجهیز مدارس علمیه در بحث کتابخانه و راه اندازی سایت جامع برای طلاب از ضرورتها است./9457/ت302/ب1

ارسال نظرات