۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۱۸۴۶۹

ممانعت از ورود ۹۵ هزار نفر به مکه

مسؤولان امنیتی حج عربستان اعلام کردند از ورود بیش از ۹۵ هزار نفر به مکه جلوگیری کرده‌اند.
حج

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از عرب نیوز، نیروهای امنیتی حج که مسؤول صدور مجوز ورود زائران به مکه و دیگر اماکن متبرکه هستند، از ورود ۹۵ هزار نفر فاقد مجوز قانونی به حج جلوگیری کردند.

«خالد الحربی» فرمانده نیروهای امنیتی حج اظهار کرد: در فاصله زمانی ۲۰ جولای تا ۱۲ اوت، مانع از ورود ۹۵ هزار و ۴۰۰ نفر از افرادی شدند که تلاش می‌کردند از مسیرهای گوناگون و به صورت غیرقانونی به مکه بیایند.

فرمانده نیروهای امنیتی حج عربستان تاکید کرد: مسؤولان، ایجاد اختلال در حج و تخطی از قوانین را از سوی افراد تحمل نخواهند کرد و با افرادی که بدون مجوز و یا با مجور غیرقانونی حج در تلاش برای ورود به مکه باشند، به سختی برخورد خواهد شد و آنها برای مجازات و جریمه به مراجعه مرتبط ارجاع داده می‌شوند.

«الحربی» یادآور شد: نیروهای امنیتی قانون‌شکنان را حتی در داخل اماکل مقدس از طریق انگشت‌نگاری رندوم و همچنین بررسی مسیرهای منتهی به مکه رصد می‌کنند و دوربین‌های نظارتی نیز در ورودی همه اماکن مقدس نصب شده است.

وی همچنین به لزوم همکاری بین افراد، ساکنین و نیروهای امنیتی برای ایجاد جَوی مناسب برای حجاج قانونی تاکید کرد و از همه حجاج خواست که از قوانین حج پیروی کنند./۸۱۶/ب۱۰۲/د

ارسال نظرات