۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۱۸۷۵۷
دفتر آیت‌الله سیستانی تاکید کرد؛

درباره همه‌پرسی با کردها گفت‌وگو نمی کنیم

منابع خبری به نقل از دفتر حضرت آیت الله سیستانی در عراق اعلام کردند که این مرجع از سفر هیأت کُردی به نجف اشرف استقبال می‌کند اما درباره همه‌پرسی با این هیأت مذاکره نمی‌‌کند.
آیت‌الله سیستانی

به گزارش خبرگزراری رسا، منابع آگاه اعلام کردند که دفتر آیت‌الله سید علی السیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق به هیأت اعزامی از منطقه کردستان به بغداد ابلاغ کرده است که از سفر این هیأت به نجف اشرف استقبال می‌کند.

منابع خبری عراقی به نقل از دفتر آیت‌الله سیستانی نوشتند: مرجعیت عالی شیعیان در عراق از سفر این هیأت به نجف اشرف استقبال می‌کند اما هیچ گفت‌وگویی درباره مسأله همه‌پرسی با آنها انجام نمی‌دهد.

به نوشته «موازین نیوز»، دفتر آیت‌الله سیستانی به هیأت مذکور که ریاست آن را «روز نوری شاویس» بر عهده دارد، ابلاغ کرده است که مسأله رایزنی درباره همه‌پرسی منطقه کردستان برعهده دولت فدرال عراق است و ارتباطی با آیت‌الله سیستانی ندارد.

هیأت هفت نفره اعزامی از منطقه کردستان عراق به بغداد، در حال دیدارهای فشرده با مقامات عراقی برای جلب حمایت آنها در مسأله همه‌پرسی استقلال است. «مسعود بارزانی» رییس منطقه کردستان اصرار دارد که این همه‌پرسی در 25 سپتامبر آینده برگزار شود. اما تاکنون مقامات دولتی عراق و کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، ترکیه و ایران با آن مخالفت کرده‌اند و تنها رژیم صهیونیستی از این موضع بارزانی حمایت کرده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات