۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۱۸۸۲۲
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده:

درباره حقوق زنان و کودکان نیازی به تقلید از غرب نداریم

خزعلی گفت: درباره حقوق زنان و کودکان ما نیازی به تقلید نداریم چرا که اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت(ع) درباره این موضوعات آموزه های فراوانی دارد.
خانم دکتر کبری خزعلی رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در نشست «بررسی ابعاد اجرای سند 2030 در ایران» شامگاه چهارشنبه 25 مرداد که در مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این چندساله اخیر درباره سبک زندگی و جمعیت گفت: در پیکره اجرایی به این سخنان توجه چندانی نشده است و هیچکس کار موثری انجام نداده است.

وی با بیان اینکه در سالهای 94 و 95 در راستای اجرای برنامه های سند 2030، صد تغییر در کتاب های درسی مدارس ایجاد شد، افزود: به همین دلیل درس شهید فهمیده حذف شد چرا که اسرائیل کتاب های دانش آموزی ما را بررسی کرده بود و به بهانه فراگیری خشونت طلبی به دنبال حذف این متون شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر به دنبال برگشت این تغییرات در کتاب های درسی دانش آموزان هستیم، اظهارکرد: وقتی که افغانستان اشغال شد نخستین گام از سوی اشغالگران این بود که لوله های نفتی و گازی این کشور به سمت اسرائیل برود و در قدم بعدی کتاب های درسی عوض شد.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با انتقاد نسبت به رویکرد مثبت درباره سند 2030 گفت: نگاه های سطحی برخی از نخبگان و دانش آموختگان ما درباره این سند که آن را مغایر با عرف و مکتب اسلامی نمی دانند سبب تأسف است و این درحالی است که این سند لایه های زیرین فراوانی در نابودسازی خانواده و کودکان دارد.

درباره حقوق زنان و کودکان ما نیازی به تقلید نداریم

وی با بیان اینکه درباره حقوق زنان و کودکان ما نیازی به تقلید نداریم چرا که اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت(ع) درباره این موضوعات آموزه های فراوانی دارد، اظهار کرد: مدعیان اجرای سند 2030 نفوذی ها هستند و این درحالی است که مردم خواهان اجرای این سند نیستند.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با تأکید بر این مطلب که مردم پای این انقلاب و رهبری ایستاده اند، اظهار کرد: با وجود رسوایی و حقارت به وجود آمده از سوی سلفی بگیران که شامل عده ای از نمایندگان مجلس با یک زن غربی شد، خون شهید محسن حججی عزت و افتخار را به این کشور و ملت ایران بازگرداند و این نشان دهنده این موضوع است که مردم پای انقلاب و رهبر خودشان تا آخرین قطره خون می ایستند.

سلسله سندهایی مثل یک مجموعه بمباران ها برای کشور ما وارد شده است

وی با بیان اینکه در این سال های اخیر سلسله سندهایی مثل یک مجموعه بمباران ها برای کشور ما وارد شده است، تصریح کرد: برخی از بندهای این سند در کشور در حال اجرایی شدن است که مصوبه مجلس نیست و فقط به بهانه اینکه این سند لازم الاجرا است و از سوی دولت تعهد داده شده است اجرایی شدن آن را ضروری قلمداد می کنند.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با انتقاد نسبت به اینکه یونسکو و سازمان های بهداشت جهانی فقط پوشش انسان دوستانه دارند، تصریح کرد: این سازمان ها تحت امر سازمان سیاه و پنتاگون آمریکا هستند و برای منافع این کشور کار می کنند و در دواقع زمینه ساز نفوذ در دیگر کشورها هستند.

وی درادامه به بررسی هجوم اسناد به کشور پرداخت و گفت: همه این اسناد در صدد هستند که فکر و فرهنگ و آموزش ما را در دست بگیرند تا بتوانند به افکار استعمارگری خودشان در ایران دست یابند و با وجود بندهای به ظاهر انسان دوستانه، اهداف نفوذی و استعمارگری در پشت پرده آن پنهان است./934/پ201/ب1

ارسال نظرات