۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۱۹۰۱۳
به همت پایگاه مقاومت بسیج علویون؛

یادواره شهید هادی باغبانی برگزار شد

یادواره شهید هادی باغبانی با حضور حجت الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات و جمعی از خانواده‌های شهداء شامگاه پنج‌شنبه(۲۶مردادماه) در تهران برگزار شد.
یادواره شهید هادی باغبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهید هادی باغبانی مستندساز مدافع حرم با حضور حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مسجد امام رضا(ع) حکیمیه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدا این مراسم با حضور خانواده‌های شهداء از یادمان شهداء کوچه هشتم غربی حکیمیه که شامل 52 شهید بود رونمایی شد.

در ادامه مداح اهل‌بیت(ع) امیر عباسی لحظاتی به مدح اهل‌بیت(ع) پرداخت.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه یکی از الگوهای شهداء امام حسین(ع) است، اظهار داشت: پرداختن به تاریخ اگر به اینگونه که امروز شاهد آن هستیم رخ نمی‌داد قطعا حرکت امام حسین(ع) توسط استکبار و صهیونیست دچار تحریف می‌شد.

وی ادامه داد: یک سوم قرآن تاریخ است و بیش از دوهزار آیه آن تاریخ گذشتگان را بیان می‌کند، امام راحل در مورد تاریخ می‌فرمایند " تاریخ معلم بشریت است "، این جمله یک نکته ظریف است که امام راحل با الگو از قرآن آن را بیان می کنند.

وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد:  اگر به تاریخ رجوع نکنیم نمی‌توانیم راه درست را پیدا کنیم، شهید باغبانی مستندساز مدافعان حرم بوده است و در واقع او راه قرآن را رفته زیرا نگذاشته حرکت مدافعان حرم تحریف شود، در قرآن هم خداوند تاریخ را برای همه انسان‌ها مشخص کرده است تا همه بشریت هدایت شوند.

حجت الاسلام مصلحی یادآور شد: با خواندن این تاریخ باید اهدافی را دنبال کنیم، ابتدا قرآن تاریخ را برای این بیان می‌کند که انسان‌ها عقل خود را به کار انداخته و از تجزیه و تحلیل تاریخ به راه درست برسند.

وی افزود: چهار دهه از انقلاب می‌گذرد و اتفاقات گسترده‌ای در طول این تاریخ رخ داده است، ترور، جنگ و فتنه و همه مدل اتفاقات را داشته‌ایم، البته هنوز برخی در داخل کشور منافق هستند و از منافقان دهه ٦٠ هم پیچیده‌تر هستند، جریانات مختلف این چهار دهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته که امروز پایدار هستیم، از این رو باید از تاریخ درس گرفت.

وزیر سابق اطلاعات ابراز داشت: یکی از اقوامی که قرآن به طور خاص به آنها پرداخته یهود و نصری هستند که نمونه امروزی آنها آمریکا و اروپا هستند، در قرآن آمده است که ولایت‌مدار یهود و نصری نباشید، این موضوع امروز هم صدق می‌کند و نباید پیرو اروپا و آمریکا بود، امروز آمریکا از گزینه نظامی روی میز حرف می‌زند، در مقابل هم برخی در داخل کشور هستند؛ اما چشمشان به سوی آمریکا و اروپا است و معتقدند که مشکلات تنها توسط غربی‌ها حل می‌شود.

حجت الاسلام مصلحی گفت: امروز به برکت وجود نازنین رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای ایشان کشور ما در مقابل آمریکا ایستاده است، به گفته رهبری آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، امروز می‌بینیم که آمریکا موقعیت منطقه را به خطر انداخته اما ایران در کمال امنیت است./816/ ۲۰۱

ارسال نظرات