۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۱۹۰۴۷
آیت الله غریفی:

گفتمان دینی باید از جانبداری به دور باشد

یکی از علمای شیعه بحرین دوری گفتمان دینی از جانبداری به یک مذهب و قومیت و اعطای حق به همه مردم را خواستار شد.
آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) منطقه قفول، بهره گیری از حکمت در درمان بحران های وطن را بهترین راه و مطلوب ترین گزینه برشمرد.

وی گفت: رهبران دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موظف هستند از حکمت برای حل مشکلات استفاده کرده تا بحران ها در کشور پایان یابد.

این عالم بحرینی تصریح کرد: وظیفه گفتمان دینی این است که حق را به بزرگترین مساحت ممکن برساند و هر اندازه که تلاش ها بیشتر باشد صحنه برای فعالیت در راه حق و حقیقت بیشتر خواهد شد.

آیت الله غریفی نسبت به انحراف گفتمان دینی هشدار داد و افزود: گفتمان دینی نباید طایفه ای و به جانبداری از یک طایفه و جماعت و قشری باشد بلکه باید حق را به مردم داده و سبب نزدیکی شود نه اینکه نزاع و تعصب های افراطی را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: کسانی که فرماندهی گفتمان دینی را برعهده دارند، باید همانگونه که خود را قضاوت کنند، مردم را مورد قضاوت قرار دهند و هر چه خیر و صلاح را برای خود می خواهند برای سایر مردم نیز در داشته باشند.

این عالم بحرینی ادامه داد: هیچگاه نباید برای باطل چاپلوسی کرد بلکه باید با قدرت در برابر آن ایستاد. چاپلوسی کاملا با مواضع رشیدانه و گزینه های معتدل مغایرت دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات