۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۱۹۲۸۷

توئیت‌های مسلمانان در محکومیت حادثه تروریستی بارسلون

کاربران مسلمان توئیتر در پیام‌هایی حادثه تروریستی بارسلون را محکوم کرده و هشتگ‌هایی با عنوان «تروریسم دین ندارد» راه‌اندازی کردند.
حملات تروریستی در بارسلون اسپانیا

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه خبری «StepFeed»، حادثه تروریستی دیگری در اروپا و این بار در شهر بارسلون به وقوع می‌پیوندد تا نقشه شوم بدنام کردن مسلمانان در ذهن مردم حک شود.

داعش مسؤولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد و مردمی که احساساتشان جریحه‌دار شده، به طور کلی اسلام و مسلمانان را نیز مسئول این حوادث می‌خوانند.
شخصی در توئیتر با اشاره به اینکه عامل حمله تروریستی بارسلون یک مراکشی است و 99 درصد جمعیت مراکش مسلمان هستند، اسلام را به این حادثه پیوند می‌دهد!
اما اکنون وقت اسلام‌هراسی نیست؛ زیرا این یکی از اهداف تروریست‌ها است. الان وقت اتحاد و همبستگی است و مسلمانان نیز تلاش می‌کنند نشان دهند که این اقدامات از نظر آنان هم محکوم است و هیچ‌کس به اندازه مسلمانان از تروریسم رنج نمی‌برد.
یک کاربر مسلمان با استفاده از هشتگ «تروریسم دین ندارد» و هشتگ بارسلون، با بیان نفرت و تعصب به عنوان ریشه‌های این جنایات، خواستار اتحاد برای صلح می‌شود.
دیگری می‌نویسد: من یک مسلمان پاکستانی هستم و این حملات بزدلانه را محکوم می‌‌کنم. کشتار مردم جنایت است و جنایت دین ندارد.
لیندا سرسور، فعال مسلمان آمریکایی در توئیت خود نوشته است: نفرت و خشونت زیادی در جهان ما وجود دارد. بیایید ما نور باشیم. بیایید ما امید باشیم.
دیگر کاربر مسلمان نوشته است: تروریست‌های داعش تاریخ اسلامی را نادیده می‌گیرند. زمانی را که مسلمانان بر اسپانیا حاکمیت داشتند و آنجا سرزمین علم، پیشرفت، انسانیت و هم‌زیستی بود./994/ب102/ف
منبع: ایکنا
ارسال نظرات