۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۱۹۴۳۷

ترجمه جدید قرآن به زبان ارمنی در ایروان

رایزن فرهنگی ایران از ترجمه جدید قرآن به زبان ارمنی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ایروان خبر داد.
قرآن


به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فیلم ارتباط تصویری برنامه تلویزیونی «رصد» شبکه قرآن و معارف سیما با مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان را منتشر کرد.
رایزن فرهنگی ایران در این فیلم با اشاره به فعالیت‌های قرآنی رایزنی در ارمنستان اظهار کرد: در بخش آشنایی پیروان سایر ادیان به ویژه مسیحیان، شروع کار ترجمه قرآن کریم به زبان ارمنی و بارگذاری آن در وب‌سایت رایزنی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مهم‌ترین برنامه این رایزنی است.
وی افزود: ترجمه قرآن کریم به ارمنی در گذشته‌ای دور انجام شده است؛ اما کیفیت خوبی نداشته و ما مجددا طی یکی دو سال گذشته ترجمه قرآن به زبان ارمنی را آغاز کردیم و تاکنون ۱۵ جزء از قرآن کریم ترجمه شده و برای استفاده روزانه ارمنی زبان‌ها در وب‌سایت رایزنی جمهوری اسلامی ایران و مسجد «کبود ایروان» که در اختیار این رایزنی است، بارگذاری می‌شود.
مشکی با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی رایزنی به دو بخش آموزشی ـ پژوهشی و تبلیغی ـ ترویجی تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: در منطقه قفقاز جنوبی بزرگ‌ترین مسجد این منطقه مسجد «کبود ایروان» با قدمت بیش از ۲۶۰ سال در اختیار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و فعالیت‌های دینی، محافل و مجالس قرآنی در این مسجد شکل می‌گیرد.
مشکی همچنین تصریح کرد: در بخش آموزشی و پژوهشی کارهای بسیار خوبی طی چند سال گذشته انجام و برنامه حفظ قرآن کریم برای مقاطع مختلف سنی برگزار شده است./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات