۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۴۵۳
حجت الاسلام هدایت نیا مطرح کرد؛

روش مقابله با سحر و باز شدن گره های زندگی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی توصيه از مدیریت صحیح خود و مشورت با افراد صالح به عنوان راه های مراقبت در برابر گره هايي كه در زندگي ایجاد می شود نام برد.
هدایت نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فرج الله هدایت نیا، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما در پاسخ به سوال مخاطبان مبنی بر تاثير سحر و جادو بر زندگي و ازدواج، گفت: اصل موضوع سحر و جادو برحسب آنچه در قرآن و روايات آمده واقعيت دارد و نبايد انكار شود.

وي افزود: يكي از نكاتي كه بايد در هدف گذاري های ازدواج به آن توجه شود، اولويت بندي خانواده ها براي دو مقوله ازدواج و تحصيل است و از ديگر نكاتي كه تحت عنوان آسيب هاي تجرد از آن ياد مي شود سخت گيري هاي اقتصادي در مقدمات ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلمین هدايت نيا ضمن اشاره به  مهندسي معيارهاي ازدواج تصریح کرد: معيارهاي ازدواج شامل معيارهاي اصلي با اولويت اول مثل مسائل اخلاقي و معيارهاي اولويت دوم مثل تحصيلات و تفاوت سني وجود دارد كه اگر از معيارهاي اولويت دوم صرف نظر نشود فرصت ازدواج از دست مي رود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ديده شدن در اجتماعات عمومي را براي دختران، متناسب با نوع محيط در انتخاب شدن آنان موثر دانست که البته باید دقت کرد که این حضور باید در پناه حجاب و عفاف و با رعایت اصول اخلاقی باشد چون همانگونه که در گذشته مطرح شد، استفاده از جذابیت های جنسی نمی تواند در افزایش فرصت های ازدواج مؤثر بوده بلکه به عکس تأثیر منفی گذشته و موجب تأخیر در سن ازدواج می شود.

وي افزود: با كنار گذاشتن صدقه، تلاوت آيه چشم زخم(آيه ٥١ و ٥٢ سوره قلم)، تلاوت سوره ناس و فلق، تلاوت آيه الكرسي، تلاوت سوره جن، نگهداري حرز از بعضي از اذكار، تربت خالص سيدالشهداء می توان از مشكلات ناشی از اثرات دعا و سحر جادو بر زندگی ها پیشگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هدايت نيا توصيه بعدي براي مراقبت در برابر گره هايي كه در زندگي ایجاد می شود را مديريت صحيح خود و مشورت از افراد صالح عنوان کرد و گفت: مشورت گرفتن از افراد صالح و قهر نکردن و همچنین دامنه دار نکردن مسأله با ورود دیگران به مشکلات از دیگر راهکارهای حل مشکلات زناشویی است.

وی اساسا رفتن پيش دعا نويس براي گره افكني را از نظر فقهي حرام دانست، افزود: بر اساس روايات ساحر، كافر خوانده می شود و مراجعه براي گره گشايي از نظر مراجع مشكلي ندارد اما مشروط بر اينكه مطمئن باشيد كه اين گره ايجاد شده و دوم اينكه مطمئن باشيد راه گشودني جز اين روش نيست و سوم اينكه آدم مورد اعتماد براي گره گشايي پيدا شود در غیر این صورت مراجعه به افرادی که مطممئن نبوده و رمال هستند جز ضرور و زیان های مالی می تواند عواقب جبران ناپذیری  دیگری را به دنبال داشته باشد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات