۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۱۹۵۷۱

چرخش سیاسی شبکه الجزیره در راستای اهداف مقاومت

شبکه خبری الجزیره قطر بر خلاف ۶ سال گذشته، سخنرانی بشار اسد را به صورت زنده پوشش داد و از وی به عنوان «رییس جمهور سوریه» یاد کرد.
بشار اسد

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس جمهوری سوریه روز گذشته در سخنانی در همایش سالانه وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که طرح غرب علیه کشورش تاکنون شکست خورده اما این به معنای پیروزی کامل دمشق نیست، هر چند نشانه‌های پیروزی دیده می‌شود.

شبکه خبری الجزیره قطر (شبکه الجزیره مباشر) این سخنرانی را به صورت مستقیم پوشش داد؛ امری که در خلال بحران سوریه به این شکل سابقه نداشت.

مسأله مهم‌تر حتی اقدام شبکه الجزیره در ذکر عنوان صحبح برای بشار اسد بود. الجزیره پس از گذشت قریب به هفت سال از بحران سوریه، روز گذشت زیرنویس کرد: بشار اسد رییس جمهور سوریه.

این شبکه طی سالهای گذشته که جنگ علیه سوریه آغاز شد، بشار اسد را «رییس رژیم» می‌نامید و تروریستها و شورشیان مسلح را «انقلابیون» می‌خواند.

وبگاه خبری «الحدث» سوریه گزارش داد که الجزیره طی سالهای گذشته رقمهای نجومی را برای «جعل تصاویر ویدئویی» هزینه کرد تا تخریب و قتل و نابودی و غارت تروریستها را در راستای «اقدامات انقلابی» تروریست‌ها جلوه داد.

این مسأله اما از چشم کاربران شبکه‌های اجتماعی در سوریه دور نماند و این شبکه را مورد تمسخر قرار دارند و اعلام کردند که الجزیره در حال «بازگشت به آغوش میهن» است. اشاره این کاربران با بازگشت اخیر یکی از معارضان سوریه به کشور است. 

برخی دیگر اما این اقدام را «چرخش سیاسی» برای «کسب رضایت اسد» عنوان کردند؛ شخصی که دیگر همه میدانند که پیروز میدان شده است.

الجزیره طی سالهای گذشته اخبار و گزارشهای زیادی علیه دولت قانونی سوریه منتشر کرد، و کارشناسان بر این باورند که سخنرانی اخیر اسد، سخنرانی پیش از پیروزی است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات