۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۱۹۸۹۱
دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی:

بالاترین جنایات به نام دین در قدس صورت می گیرد

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت: امروز در قدس بالاترین جنایات به نام دین انجام می شود و اسرائیل غاصب در سرزمین مسلمانان با خشونت و با مجوز دینی از ناحیه خود خانه می سازد.
یونسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی امروز در همایش نقش تفسیری متون مقدس برای ایجاد جهان عاری از خشونت که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: مساله خشونت ورزی باید از نظر روان شناسی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اینکه خشونت یک انحراف اخلاقی، دینی، اجتماعی یا مذهبی است پاسخ های متعددی را طلب می کند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی، با بیان اینکه خشونت طلبان برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله ای استفاده می کنند، عنوان کرد: برای خشونت طلبان چه بهانه و وسیله ای بهتر از دین است، اگر دین و مکتب به کمک مساله خطرناک اجتماعی آمد از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام یونسی افزود: در طول تاریخ از دین سوءاستفاده های زیادی شده به گونه ای که کمونیست ها آن را افیون ملت ها معرفی کردند.

وی با بیان اینکه باید با انحرافات دینی مبارزه شود، اظهار داشت: خشونت طلبان با استفاده از متون مقدس بهانه هایی برای تقدیس خشونت خود داشتند، تاریخ جنگ های خشونت بار به نام جهاد مقدس کم نداشته است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی افزود: بین مسلمانان بنی امیه و بنی عباس جنگ های خشونت بار تحت عنوان جهاد مقدس و بین رهبران دینی مسیحیان جنگ های صلیبی راه انداختند.

حجت الاسلام یونسی بیان داشت: امروز  در قدس بالاترین جنایات به نام دین انجام می شود و اسرائیل غاصب با خشونت در سرزمین مسلمانان با مجوز دینی از ناحیه خود خانه می سازد.

وی افزود: امروز  گروه های تکفیری داعش با تفسیر خاص از قرآن این خشونت ها را مرتکب می شوند در واقع آنها فهم خود را به جای آنچه وحی شده قرار داده اند و برده داری، کشتار و جهاد را جواز می دهند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت:  وقتی تفسیر متون مقدس، انسانی و بشری شود ممکن است اشتباه شود که راه حل آن ارزش ها و اصولی است که همه انسان ها به دلیل انسان بودن آن را قبول داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  عدالت را دین تعریف نمی کند بلکه باید بشر تعریف کند، ارزش هایی مثل اخلاق، عدالت و عقل را با همان دین ثابت کردیم؛ بنابراین اگر علمای ادیان عدالت و اخلاق را با تفسیر انسانی تعریف کنند بین همه ادیان آشتی ایجاد می شود./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات