۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۱۹۹۳۶
در قم؛

همایش «الگوی سوم» برگزار شد

همایش زنان در خانواده و جامعه با عنوان «همایش الگوی سوم» با حضور معصومه حکیمیان معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در قم برگزار شد.
بسیج جامعه زنان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم همایش زنان در خانواده و جامعه با عنوان «همایش الگوی سوم» با حضور معصومه حکیمیان معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور امروز در مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، امیر رزق آبادی که مجری گری این مراسم را بر عهده داشت، «الگوی سوم» را این گونه توصیف کرد: این سبک زندگی است که مسلمانان ارائه می دهند و در حقیقت به معنای «نه شرقی نه غربی» است.

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان قم حضرت معصومه(س) را الگوی جامع و کامل زنان جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: حجاب و عفاف، حیا، ایمان قوی به خداوند، وفاداری و غیره از ویژگی های بارز بانوان تراز اسلامی است.

همچنین حکیمیان در این جلسه با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند «زن، انسان ساز است، آنچنان که قرآن انسان ساز است» ابراز داشت: این جمله یعنی زن می تواند قرآن باشد و با فعالیت های خود جامعه را به سوی سعادت رهنمون شود؛ هم اکنون باید پرسید که آیا در جامعه ما در مدارس دخترانی که در آینده به سان قرآن کریم شوند، در حال تربیت هستند یا خیر؟

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور بهترین راهبر هدایت جامعه، کاهش آمار طلاق و سایر آسیب های اجتماعی را اینگونه توصیف کرد: برای رفع مشکلاتی از قبیل طلاق و غیره باید به افراد جامعه بیاموزیم تا سیره نبوی را مطالعه کنند و رفتاری پیامبرگونه داشته باشند؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) خلقی نیکو داشتند، بنابراین همه ما باید به پیروی از ایشان اخلاق خود را نیکو کنیم و فرهنگ گذشت را در میان جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: ضروری است سیره رفتاری رهبر معظم انقلاب در مواجهه با جامعه کنونی برای مردم تبیین شود؛ مسؤلان پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات اگر رفتار خود را پیامبرگونه کنند به یقین آمار جرم و جنایت در جامعه به شدت کاهش می‌یابد و تمام نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.

گفتنی است، در این همایش کلیپی درباره زندگانی امام جواد(ع) پخش شد و همچنین از برخی دختران نوجوان حاضر در جلسه در مورد زندگانی حضرت(ع) سؤالاتی پرسیده شد و به برندگان جوایز نفیسی اهدا شد./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات