۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۱۹۹۷۶
حجت الاسلام پرورش مطرح کرد؛

نتایج و اثرات سوء استفاده از ماهواره در جامعه

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی، گفت: مکاتب بشری با وجود اسلام، بر ویژگی های حیوانی انسان تأکید دارند، این مکاتب معنویت و موضوعات مربوط به روح انسان را در انزوا قرار می دهند و بدینوسیله انسان را در سطح حیوان تنزل می‌دهند.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، عصر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع)، به حدیثی از امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: در این حدیث حضرت به بیان عوامل جلب محبت پرداخته اند، که اولین عامل را «انصاف در معاشرت» معرفی فرموده‌اند، این مورد شامل معاشرت های اجتماعی و خانوادگی است، دومین عامل جلب محبت نیز با توجه به این حدیث، «همدردی با دیگران در گرفتاری‌ها» است.

حجت الاسلام پرورش در ادامه با بیان اینکه مشترکات زیادی بین زندگی انسان و حیوان وجود دارد، تصریح کرد: توجه به بعضی از روایات معصومین(ع) این نکته را به انسان می آموزد که وجود ویژگی های خاصی، انسان را از دیگر حیوانات ممتاز می کند و لازم است روز به روز در کسب چنین ویژگی هایی تلاش کرد.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی عوامل جلب محبت که در حدیث امام جواد (ع) بیان شده است را جزء عوامل تمایز انسان از حیوانات عنوان کرد و افزود: مکاتب بشری علیرغم اسلام، بر ویژگی های حیوانی انسان تأکید دارند، این مکاتب، برای لذات مادی چارچوبی تعریف و  موضوعاتی مانند معنویت و موضوعات مربوط به روح انسان را در انزوا قرار می دهند و بدینوسیله انسان را که در مکاتب الهی دارای عظیم ترین مقام الهی است را در حد یک حیوان تنزیل درجه می دهند.

سستی مردم باعث قیام امام حسین(ع) شد

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام حسین (ع)، دغدغه آن حضرت که باعث قیام ایشان شد را مسأله و معضل «استخفاف در امر دین » قلمداد کرد و گفت: حرکت عظیم آن حضرت زمانی آغاز شد که ایشان مردم زمانه خود را مردمانی سست در امر دین دیدند و سعی کردند با یک حرکت حماسی و سرشار از ازخودگذشتگی و ایثار و بذل جان خود، مردم را از این خواب غفلت بیدار و نسبت به عواقب خطرناک آن هشیار نمایند. 

حجت الاسلام پرورش در ادامه، به بیان عوامل کاهش معنویت در بین مردم و جامعه پرداخت و اظهار کرد: اولین عامل، «ضعف باورهای دینی» است، باور های دینی در قالب دو رکن اساسی «خداباوری» و «باور معاد» در جامعه کم رنگ شده است، خداوند در سراسر قرآن کریم با آیاتی مانند «الم یعلم بان الله یری»، «هو معکم اینما کنتم» خداباوری را که جزء اساسی ترین اعتقادات یک انسان مسلمان است یادآور می‌شود.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، آرامش واقعی را مختص انسان های خداباور دانست و تصریح کرد: اگر چه درصد زیادی از این انسان ها از ثروت سرشار مادی در زندگی خود برخوردار نیستند ولی آرامشی واقعی و به دور از دغدغه‌های مادی در این انسان ها به وضوح دیده می‌شود چرا که به منبع اصلی آرامش و اطمینان وصل شده اند.

توحید، گمشده امروز انسان است

وی با بیان اینکه توحید به معنای واقعی و در تمام ابعاد، گمشده انسان امروز است، خاطرنشان کرد: این مضامین بلند و عرفانی در قرآن کریم و ادعیه به چشم می خورد، باور معاد نیز جزء اساسی ترین باورهای اسلامی است، اعتقاد واقعی به این موضوع، معنویت را در انسان دو چندان می کند و بالعکس ضعف این اعتفاد معنویت را در انسان از بین خواهد برد.

حجت الاسلام پرورش در بیان علل کاهش معنویت در انسان، به جنگ نرم غرب اشاره کرد و گفت: این جنگ که به وسیله سران کفر جهانی در ابعاد وسیع و با ابزار مدرن امروزی مانند اینترنت و ماهواره و شبکه های اجتماعی در جریان است، هدفی جز نابودی و ریشه کن کردن معنویت ندارد.

وی تاکید کرد: با یک تحقیق میدانی می توان به این نتیجه رسید که انسان هایی که حداقل دو یا سه ساعت در روز به تماشای برنامه های ماهواره می پردازند به مراتب از معنویت کمتری برخوردار هستند، راه اندازی و مدیریت یک شبکه ماهواره ای نیازمند هزینه های گزاف و سنگینی است، خط فکری که در این شبکه ها دنبال می شود یک خط فکری منحرف بوده و سعی می کند بینندگان خود را نیز با خود همراه کرده و بدینوسیله به اهداف شوم خود برسد.

افزایش آمار در طلاق از اثرات تماشای ماهواره است

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی مرکزی، ترویج خشونت، بی بند و باری جنسی و شیرین نشان دادن زندگی پس از طلاق را جزء تبلیغات مسموم دشمن در شبکه های ماهواره ای برشمرد و اظهار کرد: نتایج شوم چنین تبلیغاتی در افزایش آمار طلاق به وضوح دیده می شود.

وی با بیان اینکه انحرافات فکری این شبکه ها در تصمیمات بزرگ زندگی تاثیر منفی می گذارد، افزود: به طور مثال شخصی که ذهن و فکرش تحت تاثیر این شبکه هاست در ازدواج خود فقط به ویژگی های ظاهری توجه کرده و در انتخاب خود فقط به زیبایی ظاهری می اندیشد، این در حالی است که در حدیثی از امام جواد (ع) ، دین داری و اخلاق به عنوان بهترین معیارهای انتخاب همسر معرفی شده اند.

حجت الاسلام پرورش ادامه داد: عواملی چون گسترش فرهنگ لذت جنسی، تأثیر پذیری از الگوهای کاذب، دنیا گرایی و تجمل پرستی و گسترش فقر و مشکلات اقتصادی جزء عوامل کاهش معنویت در میان مردم و جامعه امروزی است که لازم است مبارزه جدی با آنها صورت بگیرد./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات