۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۱۹۹۸۴
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

تحقق حیات طیبه اسلامی درگرو نهادینه شدن فرهنگ نماز است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز جان‌مایه ارزش‌ها بوده و زندگی دینی و تعالی فرهنگی آنگاه خود را نشان می‌دهد که نماز و فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود؛ زیرا بدون نماز زیست شایسته و حیات طیبه رخ نمی‌نماید.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در جمع فعالان مساجد، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای شناساندن جایگاه مسجد و تبیین وظیفه ما نسبت به مسجد در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط مسجد و اقامه نماز، اضافه کرد: می‌توان از محتوای نماز که قله آن سوره حمد است، بن‌مایه‌های تعالی فرهنگی را به دست آورد و در مسیر سبک زندگی اسلامی آنها را به فعلیت رساند.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه نماز میزان است، اضافه کرد: رسول خدا (ص) فرمود: «الصلاه میزان فمن اوفی استوفی» و تأکید کرد نماز چون ترازو است هرکه آن را کامل کند پاداش کامل می‌یابد.

وی ادامه داد: میزان به چیزی گفته می‌شود که دیگر اشیاء را با آن می‌سنجند و وزن می‌کنند، میزان بودن نماز این معنا را نیز دارد که وسیله سنجش بقیه رفتارهای دینی ما است؛ یعنی همه چیز را با نماز می‌سنجند.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرمود: «ان اوّل ما یحاسب به العبد الصلاه ان قبلت قبل ما سواها»؛ اگر نماز مورد قبول واقع شود غیر آن نیز قبول می‌شود.

وی تصریح کرد: معلوم می‌شود که نماز جان‌مایه ارزش‌ها بوده و زندگی دینی و تعالی فرهنگی آنگاه خود را نشان می‌دهد که نماز و فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود؛ زیرا بدون نماز زیست شایسته و حیات طیبه رخ نمی‌نماید.

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه با اشاره به نقش مساجد در قرائت قرآن و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی، اظهار کرد: قرآن نقش انسان‌سازی را در زندگی همه ما دارد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی انسانی و جامعه آرمانی، افزود: بشر نیازمند آموزش‌های کلام الهی است و این باید با استفاده از ظرفیت مساجد نهادینه شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: تنها آموزش روخوانی کلام الهی ملاک نباشد؛ بلکه پرداختن به آموزه‌های دینی نیز باید در دستور کار قرار گیرد که در تمامی این محورها مساجد نقش اصلی و اساسی را بر عهده دارند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات