۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۲۰۰۸۲
با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی فرد؛

آیین افتتاحیه مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی برگزار شد

آیین افتتاحیه مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
افتتاحیه افتتاحیه افتتاحیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی(سفیران هدایت) با حضور آیت الله حسن منفرد از اساتید برجسته حوزه علمیه، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمی مدیر مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی در سالن همایش‌های این مدرسه برگزار شد.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به طلاب جدیدالورود، درباره جدیت و سخت‌کوشی عارف بلندمرتبه مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی بهجت در تحصیل علم، گفت: این مرجع تقلید در بیان جدیت، عزم و اراده استثنایی خود در تحصیل تعریف می‌کرد که یک روز کسالت و تب شدیدی داشتم و نیاز جدی به استراحت احساس می‌کردم. زمان رفتن به کلاس درس که فرا رسید با آنکه استراحت ضرورت داشت، نتوانستم درس را تعطیل کنم با خود گفتم می روم در جلسه درس استاد شرکت می‌کنم ولی ذهن خود را مشغول به درس نمی‌کنم. مطالب استاد را به ذهن می‌سپارم و بعد از رفع بیماری مطالب را مورد بررسی و دقت قرار می‌دهم.

وی افزود: بنابراین با بیماری شدید در درس حاضر شدم (حین استراحت در جلسه درس) مطالب استاد را فقط حفظ کردم و به خاطر سپردم و زمانی که به حجره بازگشتم، مطالب را نوشتم و بعد از رفع بیماری آنها را مورد دقت و تحقیق قرار دادم. این عزم و اراده و جدیت در تحصیل علم و تهذیب نفس بود که آیت الله بهجت را تربیت و تقدیم به عالم اسلام کرد.

گفتنی است؛ در مدرسه علمیه آیت الله حق شناس حدود ۹۵ طلبه در پایه‌های ۱ تا ۹ مشغول به تحصیل علوم حوزوی هستند./966/پ203/ب1

ارسال نظرات