۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۲۰۱۰۳
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

اخذ صحیح و قانونمند زکات و مالیات برای اداره جامعه اسلامی ضروری است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اداره جامعه اسلامی اخذ صحیح و قانونمند زکات و مالیات از صاحبان سرمایه ضروری است.
آیت الله عالمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ظهر امروز در همایش زکات که در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در قرآن کریم، افزود: قبولی همه اعمال وابسته به نماز و قبولی نماز در گرو پرداخت زکات است؛ اما متاسفانه در جامعه ما به این امر بسیار مهم، کمتر پرداخته شده است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: در روایتی آمده است که وقتی آیه وجوب زکات نازل شد رسول گرامی اسلام(ص) مردم را به مسجد فراخواند و وجوب زکات را برای مردم تبیین فرمودند.

وی ادامه داد: پس از نزول آیه کریمه و وجوب زکات رسول گرامی اسلام(ص) دو گروه را فرا خوانده و برای گرفتن زکات و مالیات به بین مردم فرستادند که این موضوع نشان از تفاوت بین زکات و مالیات است؛ از این رو برای اداره جامعه اسلامی اخذ صحیح و قانونمند هر دو مورد از صاحبان سرمایه ضروری است.

آیت الله عالمی به وجود ضعف در تبلیغ پرداخت زکات اشاره و اضافه کرد: این فریضه واجب الهی که عامل قبولی نماز و دیگر عبادات است در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و به میزانی که مردم به خواندن نماز اهمیت می دهند به پرداخت زکات توجه ندارند.

وی یادآوری کرد: در فقه شیعه تاکید شده که در پرداخت زکات واجب نباید سستی و کم کاری صورت گیرد و باید در این مورد همه علما و رسانه هایی که توان تبلیغ دارند مردم را از ضرورت پرداخت زکات آگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به حدیثی از نبی گرامی اسلام(ص)، گفت: بر اساس کلام آن بزرگوار زکات پل اسلام است و در جامعه ای که به دو قشر فقیر و غنی تبدیل می شود، آنچه می تواند بین این دو قشر رابطه ایجاد کرده و فقر را از بین ببرد زکات است.

وی تاکید کرد: پرداخت زکات سبب تامین نیاز همه افراد جامعه شده و با زدودن چهره فقر از جامعه به امت اسلامی زینت و زیبایی می بخشد، چون بر اساس کلام بزرگان فقر عامل بدبختی و همسایگی فرد فقیر با کفر، روی گردانی از دین است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری پرداخت همه واجبات دینی را عامل آمادگی قلب برای پذیرش سخن حق دانست و افزود: آنچه برای انسان می ماند پذیرش حق و عمل بر اساس ایمان و اطاعت از خدای متعال است و بر اساس روایات وارده هر آنچه انسان از اعمال خیر انجام می دهد در هنگام مرگ، قبر، برزخ و قیامت با او همراه است./
۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات