۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۲۰۱۱۴
امام جمعه ایرانشهر:

پراکندگی مسلمانان مهم‌ترین عامل تضعیف امت اسلام است

امام جمعه ایرانشهر با تأکید بر اینکه پراکندگی مسلمانان مهم‌ترین عامل تضعیف امت واحده است گفت: اگر مسلمانان متحد بودند هرگز اجازه نمی‌دادند که مردم مسلمان میانمار قربانی نسل کشی و خشونت های قومی و مذهبی شوند.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان حج را یک فریضه الهی معرفی کرد و گفت: حج انسان را به معنویت نزدیک کرده و هرچه جذب معنوی در جامعه بیشتر شود جامعه امن تر می شود، در مقابل هرچه مردم از مقوله دین دور شوند بحران و ناهنجاری در اجتماع فراگیر می‌شود.

وی یکی از بالاترین و مؤثرترین نقش‌ها را در ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان فریضه حج دانست و افزود: یکی از فلسفه های مهم حج این است که تمام مسلمانان از نقاط و نژادهای مختلف حول یک محور یعنی خانه خدا بگردند.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به آیه «إِنَ هٰذه اُمَتِکُم اُمَةٍ واحِدَه وَ أَنَا رَبِکُم فَاعبُدون» گفت: همه مسلمانان باید نماز را رو به یک قبله بخوانند؛ چرا که خانه خدا نماد وحدت امت واحده اسلامی است.

وی با بیان اینکه حرمین شریفین مکان‌های امن الهی هستند اذعان داشت: متأسفانه در سال های اخیر دولت سعودی با کارشکنی های خود مانعی بر اتحاد و همدلی میان مسلمانان جهان بوده و این اماکن مقدس را برای مسلمانان اعم از شیعه و سنی تبدیل به مکان هایی نا‌امن کرده است.

حجت الاسلام ابطحی در پایان با تأکید بر اینکه پراکندگی مسلمانان مهم ترین عامل تضعیف امت واحده و ابزاری همیشگی برای پیشبرد نقشه های دشمنان است تصریح کرد: اگر مسلمانان متحد بودند هرگز اجازه نمی‌دادند که مردم مسلمان میانمار قربانی نسل کشی و خشونت های قومی و مذهبی شوند./831/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات