۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۲۰۱۱۸
مدیر حوزه‌ علمیه سیستان و بلوچستان:

دشمنان تلاش می‌کنند تصویری غلط از شیعه و سنی نشان دهند

مدیر حوزه‌ علمیه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در تلاش هستند تا تصویری غلط از شیعه و سنّی به جهانیان نشان دهند، گفت: وقتی پیروان این دو‌ مذهب در کنار هم قرار گیرند و با کمک یکدیگر به انجام فریضه الهی حج بپردازند این تصویر غلط را از ذهن جهانیان پاک می‌کنند.
حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌ علمیه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان مهم‌ترین عامل در ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان را فریضه حج معرفی کرد و گفت: آنچه حج را به یک عامل مهم در ایجاد وحدت و همدلی میان جوامع اسلامی تبدیل می‌کند مبانی مبتنی بر توحید است.

وی با بیان اینکه کعبه یکی از نمادهای وحدت امت اسلامی در پرستش و عبادت است اظهار داشت: کعبه قدیمی‌ترین مرکز توحید و خداشناسی و نماد وحدت در پرستش خداوند است.

حجت الاسلام باقری با تأکید بر اینکه دشمنان همواره در تلاش هستند تا تصویری غلط از شیعه و سنّی به جهانیان نشان دهند خاطر‌نشان کرد: وقتی پیروان این دو‌ مذهب در کنار هم قرار گیرند و با کمک یکدیگر به انجام فریضه الهی حج بپردازند این تصویر غلط را از ذهن جهانیان پاک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شایعات بسیاری در فضای مجازی در آستانه اعزام حجاج به سرزمین وحی منتشر شده است بیان داشت: این شایعات با هدف منصرف کردن مردم از انجام این فریضه الهی منتشر می‌شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه مسلمانان حواسشان جمع باشد که حج یک تکلیف الهی است خاطرنشان کرد: مباحث اقتصادی و منفعت آن را برای آل سعود نباید در مسأله حج دخالت داد و هرگز نباید واجبات الهی را به خاطر منافع اقتصادی کنار گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: ثروت فراوان آل سعود به دلیل در اختیار داشتن چاه‌های نفت است و هیچ ربطی به پول حجاج ایرانی ندارد./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات