۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۲۰۱۷۸
امام جمعه قلعه گنج:

حج ظرفیتی بزرگ برای جهان اسلام است

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه حج یک ظرفیت بسیار بزرگ برای جهان اسلام است، گفت: وحدت و همدلی مسلمان اعم از شیعه و سنی در یک مکان مشکلات اسلام را حل خواهد کرد.
حجت الاسلام نجنو

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش حج در وحدت و همدلی بین مسلمانان پرداخت و اظهار کرد: حج ظرفیت بسیار بزرگی برای جهان اسلام است که مسلمانان جهان در طول سال یکبار در یک مکان تجمع می کنند و به اعمال معنوی حج می پردازند.

وی بیان کرد: حج فرصتی است تا انسان ها خود را به خدا نزدیک کنند و از تعلقات دنیا دل جدا کنند و خود را مطیع پروردگار بدانند که این امر یکی از رموز حج به شمار می آید.

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه مراسم معنوی حج فرصتی برای حل چالش های در پیش رو است، افزود: افزون بر اینکه مسلمانان جهان در یک مکان اعمال معنوی حج را به جا می آورند؛ با تجمع، وحدت و انسجام خود می توانند نسبت به چالش های که وجود دارد با هم تبادل نظر کنند.

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: امروز دنیای کفر درصدد است تا موج اسلام هراسی را در بین مسلمانان جهان ایجاد کند، مراسم معنوی حج و اتحاد مسلمانان در یک مکان این فرصت را از آنان خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد دشمن به اهداف خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با اتحاد صهیونیست همه توان  خود را برای از بین بردن اتحاد و انسجام مسلمانان به کار می گیرد و درصددند  تا موج اسلام هراسی را در کشورهای مسلمان ایجاد کنند و چهره اسلام را بد جلوه دهند.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: از این رو وحدت و همدلی مسلمان اعم از شیعه و سنی در یک مکان مشکلات اسلام را حل خواهد کرد و جلوی پیشرفت دشمنان اسلام را که در تلاش هستند تا چهره اسلام را تخریب کنند، گرفته خواهد شد.

امام جمعه قلعه گنج در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین حج اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان را شکل می دهد و مراسم معنوی حج در رشد و آگاهی مسلمانان تاثیرگذار خواهد بود./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات