۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۲۰۳۹۸

گرامیداشت سالروز آتش سوزی مسجدالاقصی در دمشق

مراسم گرامیداشت سالروز آتش زدن مسجدالاقصی با عنوان «قدس آزاد می‌شود، فلسطین پیروز می‌شود» در موزه ملی دمشق برگزار شد.
گرامیداشت سالروز آتش سوزی مسجدالاقصی در دمشق

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت سالروز آتش زدن مسجدالاقصی با عنوان «القدس تنتفض.. فلسطين تنتصر»(قدس آزاد می شود ...فلسطین پیروز می شود) به همت مؤسسه بین المللی القدس سوریه روز گذشته، اول شهریورماه در موزه ملی دمشق برگزار شد. 
شرکت کنندگان در این مراسم که به مناسبت چهل و ششمین سالروز آتش زدن مسجدالاقصی برگزار شد، تاکیدکردند: مقاومت و پیروزی در سوریه نویدبخش آزادی مسجدالاقصی و فلسطین است. 
شرکت کنندگان در این همایش همچنین ضمن تاکید بر این که رژیم اشغالگر از بحران و خونریزی موجود در برخی کشورهای عربی بهره می‌برد، خواستار اجرای برنامه‌ای ملی و متمرکز بر مقاومت برای دفاع از هویت عربی شدند. 
«حسین جمعه»، رییس اتحادیه نویسندگان عرب نیز با بیان این که آتش زدن مسجدالاقصی تنها یک حادثه به دست یک دیوانه یا کینه‌توز نبود، گفت: این اقدام از فرهنگ نژادپرستانه‌ای سرچشمه گرفت که کشتار انسان‌ها را در پی دارد و خواستار نابودی ملت فلسطین است.  
وی همچنین افزود: آتش زدن یک مکان تاریخی در کنار کشتار، خونریزی، تجاوز و تخریب منازل مردم فلسطین از سوی رژیم اشغالگر باید آگاهی حقیقی از اندیشه صهیونیستی را به دنبال داشته باشد. 
در ادامه این برنامه «طلال ناجی»، معاون دبیرکل جبهه ملی آزادی بخش فلسطین نیز در سخنانی با اشاره به از سرگیری اقدامات تروریستی توسط رژیم صهیونیستی بر ضرورت هماهنگی تلاش‌های کشورهای عربی و ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و اقدامات آن در منطقه تاکید کرد. 
«خالد عبدالمجید»، دبیرکل ائتلاف احزاب فلسطینی نیز با بیان این که زمان آن رسیده است که ملت فلسطین در همه اردوگاه‌ها علی‌رغم همه رنج و سختی که برای بازگشت به سرزمین اشغال شده خود متحمل شده‌اند، در کنار هموطنان خود ایستاده و انتفاضه‌ای دیگر را علیه رژیم اشغالگر از سر بگیرند، تصریح کرد: پایداری و مقاومت در سوریه نویدبخش آزادی قدس و فلسطین است. 
وی همچنین تاکید کرد: مقاومت فلسطین جزئی جداناشدنی از محور مقاومت است و ملت فلسطین نیز در جبهه ای واحد در رویارویی با جنگ سوریه قرار دارند. 
در پایان این مراسم، فیلم ویدئویی از سوی «شیخ عکرمه صبری»، مفتی قدس پخش شد که شیخ صبری در آن تاکید کرد: برخی کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی که مسجدالاقصی را به آتش کشیدند قرار ندارد بلکه به سخن و متهم ساختن اکتفا کرده‌اند. 
وی همچنین تاکید کرد: مشغول بودن اعراب به درگیری‌های داخلی خود رژیم اشغالگر اسرائیل را به اجرای طرح‌های دشمن مآبانه خود در قدس و فلسطین جرئت می‌بخشد./994/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات