۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۲۰۴۸۴
فرمانده کل ارتش:

مؤلفه قدرت کشور ما شهید حججی ها هستند/رژیم صهیونیستی آماده محو شدن از صحنه گیتی باشد

سرلشکر موسوی با اشاره به سخنان برخی مسؤولان مبنی بر این که ایران توان نظامی کمتری نسبت به ابرقدرت های جهان دارد تأکید کرد که امروز مؤلفه قدرت کشور ما شهید حججی ها هستند.
سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده جدید کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایشی که به مناسبت سالروز شهادت مهدی عراقی و روز بسیج اصناف و بازاریان، شامگاه پنج‌شنبه در سالن اجتماعات مجتمع اداری اصناف قم برگزار شد، با اشاره به برکات فراوان نظام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از برکات این انقلاب شهید مهدی عراقی است که در همان دوران کودکی و نوجوانی با اینکه در کوره آجرپزی فعالیت می کرد، محور یک جریان اسلامی شد و با امام راحل یعنی تک شخصیت جهان اسلام ارتباط نزدیکی برقرار کرد.

وی افزود: او بعدها به همراه شهید نواب صفوی فعالیت های زیادی کرد و در راه اندازی حزب مؤتلفه اسلامی نیز نقش گسترده ای داشت و در هر صورت برای کشور و انقلاب یک وزنه سنگین به شمار می رفت که در نهایت به دست اشقیاء به شهادت رسید.

سرلشکر موسوی با اشاره به جمعیت بالای شهدای اصناف قم عنوان داشت: این یک برکت برای استان قم است و همین اصناف و بازاریان بودند که در دوران شاهنشاهی با بستن مغازه ها و بازارها شاه را تنگنا قرار می دادند و در دوران دفاع مقدس نیز هم رزمندگان زیادی داشتند و هم در نقش پشتیبان کارهای زیادی انجام دادند.

وی آزادگان را از دیگر برکات انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: بسیاری از اسرای ما در عراق افکار بعثی ها را تغییر دادند که بعدها همین افراد و کسانی که در زندان های ایران اسلامی اصلاح شده بودند سپاه بدر را تشکیل دادند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از شهید حججی یاد کرد و عنوان داشت: امروز هرچند فضای مجازی به طور کامل در سلطه شیاطین است ولی گاهی نیز شهید حججی ها می توانند با تسخیر این فضا، جهان را متحول کنند و دشمنان بدانند به برکت همین شهدا روزی بساط ظلم و ستم از جهان برچیده خواهد شد و در آینده نه چندان دور همچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اسمی از رژیم صهیونیستی در صحنه گیتی باقی نخواهد ماند.

وی تأکید کرد: ما امروز در مقابل تهدیدهای همه جانبه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم و از این رو نیاز به دفاع همه جانبه داریم، به این معنا که فرهنگ و اقتصاد و سیاست و نیروی نظامی که مؤلفه های قدرت در یک حکومت به شمار می روند امروز در ایران اسلامی مورد تهدید قرار گرفته و به همین جهت باید دفاعی کامل داشته باشیم.

امیر موسوی با بیان دشمنان نمی خواهند انقلاب اسلامی و حرکت کشور ما در جهان به عنوان یک الگو مطرح شود، ابراز داشت: مطرح شدن ایران اسلامی به عنوان الگو به معنای شکست قطعی آنها است و از این رو از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد، بنابراین در این شرایط باید در کنار هم یک دفاع در همه تنیده داشته باشیم، یعنی همه مسؤولان در همه عرصه ها خودشان را در خط مقدم دفاع و همچنین پشتبانی از یکدیگر بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اظهارت سران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آنها می گویند اگر ایران به اقدامات خود در سوریه ادامه دهد ما نیز وارد عمل می شویم در حالی که دروغ می گویند؛ آنها از همان روز اول در سوریه و عراق نقش داشتند و از هیچ فعالیتی برای ضربه زدن کم نگذاشتند و امروز نیز شهید حججی ایستاده اند تا اسلام باقی بماند.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل همچون یک زوج همیشه در کنار هم برای از بین بردن نام اسلام و بدنام کردن مسلمان ها تلاش کرده و می کنند و امروز هدف آنها در ایران گرفتن خاک سرزمینی ما نیست بلکه می خواهند از اساس و ریشه به ما ضربه بزنند، بنابراین باید همه مسؤولان در مقام کمک به یکدیگر نظام اسلامی را همچون یک کشتی بدانند که ضربه زدن به یک قسمت غرق شدن همه را در پی دارد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه امروز مؤلفه های قدرت در جهان عوض شده است، خاطرنشان کرد: شاید برخی مردم و حتی برخی مسؤولان وقتی امکانات جنگی و دفاعی ایران را با آمریکا و برخی کشورهای دیگر مقایسه کنند بگویند ما ضعیف تر هستیم در حالی که در اشتباه بزرگی به سر می برند.

امیر سرلشکر موسوی افزود: امروز مؤلفه قدرت شهید حججی ها هستند، امروز نشان عظمت کشور توپ و تانک نیست، امروز دلیل بر قدرت کشور ما حضور مردم در صحنه، ایستادگی بر سر آرمان ها و دستور پذیری از فرماندهی کل قوا است.

وی که برای نخستین بار پس از پذیرفتن مسؤولیت فرماندهی کل ارتش در جلسه ای سخنرانی می کرد، در پایان سخنان خود تأکید کرد که مردم کشور ما هیچگاه نگران وضعیت امنیت کشور نباشند چراکه در رأس این نظام و انقلاب شخصیتی قرار دارد که به اوضاع منطقه ای و جهانی تسلط کامل دارد و نیروی نظامی این کشور بلافاصله بعد از سخنان رهبر برای عملیاتی کردن آنها برنامه ریزی دقیق می کند./1330/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات