۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۲۰۴۹۷
خطیب جمعه ساری:

دولت برای تحقق وعده های اقتصادی خود بیشتر تلاش کند

خطیب جمعه ساری با تأکید بر این که دولت تلاش کند برای تحقق وعده های اقتصادی خود گام های بیشتری بردارد، گفت: یکی از مهم ترین خواسته ها و مطالبات عمومی از دولت دوازدهم رفع مشکلات اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت های بومی است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، خطیب جمعه ساری  امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک آغاز هفته دولت از این دو شهید انقلاب به عنوان الگویی ارزشمند برای خدمت گزاری مسؤولان یاد کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای ماندگار در تاریخ اسلامی هستند.

وی با بیان این که علیرغم گذشت چندین سال از شهادت، شهیدان رجایی و باهنر اما همچنان نامشان در جامعه زنده و جاودان است، افزود: مدیران و مسؤولان امروز کشور نیز باید به گونه خدمت کنند که در آینده نام آنها ماندگار و جاودان بماند.

حجت الاسلام یوسف پور به ایمان و اخلاص بالای شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و با بیان این که آن اخلاص و ایمان باید الگوی امروز مسؤولان کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: همه تلاش و توان شهیدان رجایی و باهنر خدمت به مردم و رفع مشکلات عمومی کشور بود.

وی با بیان این که خلوص نیت در رفتار، اعمال و کردار این دو شهید ارزنده انقلاب موج می زد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین راز های ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر خلوص نیت بالای این شخصیت ارزنده انقلاب بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که دلبستگی بسیار زیاد شهیدان رجایی و باهنر به انقلاب و ولایت ستودنی بود، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی فکر می کردند با شهادت این دو شخصیت بزرگ انقلاب می توانند نظام اسلامی را با چالش جدی مواجه کنند.

خطیب جمعه ساری با بیان این که ایمان، اخلاص، ساده زیستی، دور از اشرافی گری و دلبستگی آنها به‌ نظام و ولایت برای ما الگو و درس است، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید این شهید بزرگوار را الگوی خدمت گزاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که فاجعه هشتم شهریور ماه سال 60 که منجر به شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد تنها گوشه ای از جنایت های ضد انسانی دشمنان و گروهک نفاق علیه انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: دشمنان برای براندازی انقلاب دست به هر اقدام جنایت کارانه ای زدند، اما همواره شکست خوردند.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت، این ایام را فرصت خوبی برای ارج نهادن به مقام شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تبیین دستاوردهای دولت در جامعه عنوان کرد و گفت: مسؤولان و مدیران دولتی باید در این هفته دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای عموم مردم تبیین و تشریح کنند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به این که خوشبختانه به برکت ایستادگی و مقاومت ملت ایران امروز شاهد پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه های مختلف کشور هستیم، تصریح کرد: امروز نیز رمز پیشرفت و توسعه کشور در بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که کشور برای ایستادگی در برابر هجمه های دشمنان نیازمند روحیه جهادی است، خاطرنشان کرد: باید روحیه و فکر جهادی در همه مسؤولان و مدیران کشورمان وجود داشته باشد و با این ابزار به مقابله با دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی بروند.

وی با بیان این که دشمن از روحیه و فکر انقلابی ملت ایران به شدت هراس دارد و تلاش می کند تا این روحیه انقلابی را در جامعه کمرنگ کند، گفت: امروز اگر مدیریت جهادی و فکر انقلابی درهمه بخش های کشور وجود داشته باشد به حتم پیروز میدان مبارزه با دشمن خواهیم بود.

خطیب جمعه ساری با تأکید براین که مسؤولان و دولتمردان ما باید شهیدان رجایی و باهنرو سایر شهدای خدوم و انقلابی را الگوی خود قرار دهند، گفت: زیرا این شهدا با وجود مدت کم مسؤولیت، با ساده زیستی، اخلاص و مجاهدت یاد و نام خود را جاودانه کردند.

وی، تلاش صادقانه و مجدانه شهیدان رجایی و باهنر و برخورد خاضعانه و صادقانه آنها با مردم را از دیگر خصوصیت های ارزشمند شهدای واقعه هشتم شهریور برشمرد و گفت: این شهید انقلاب اسلامی در طول دوران خدمت خود حتی لحظه ای از خدمت صادقانه به مردم غافل نبودند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت وظیفه بسیار سنگینی در برابر ملت ها دارد، افزود: همه تلاش و توان دولت باید در جهت رفع محرومیت ها و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

وی با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین مشکلات کشور مسأله معیشت و همچنین اشتغال است، تصریح کرد: عدم وجود یک اشتغال پایدار برای نسل جوان جامعه به طور حتم اثرات نامطلوبی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه ساری با تأکید براین که دولت تلاش کند برای تحقق وعده های اقتصادی خود گام های مثبت تری بردارد، بیان داشت: یکی از مهم ترین خواسته ها و مطالبات عمومی از دولت دوازدهم رفع مشکلات اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت های بومی است.

وی با تأکید براین که شعار دادن به مردم جایز نیست، تصریح کرد: مسؤولان باید پس از قرار گرفتن در جایگاه مسؤولیت خود هر چه در توان دارند برای خدمت به مردم به کار گیرند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی، ساماندهی امور دینی و اشتغال، توجه به محرومین با کمک نهادها، توجه به قشر مورد آسیب اجتماعی، توجه به قشر زحمتکش کشاورز از وظایف مهم کابینه دولت است، افزود: رئیس جمهور ایران اسلامی با واقف بودن به تمامی این مسائل در مسیر عمل به این وظایف گام برمی‌دارد.

وی با بیان این که آمریکای جنایتکار  از سالیان قبل تاکنون با گرفتن هزاران شهید ترور و شهدای مدافع حرم، باز هم ایران را متهم به تروریست بودن می‌کند، افزود: این در حالی است که ایران خود مورد تعرض تروریست‌ها قرار گرفته و همین موضوع دلیل بر ادعای دروغین آنها علیه انقلاب اسلامی است./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات