۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۲۰۵۳۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

زندگی بر مبنای قرآن راه و روش انسان را اصولی می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه زندگی بر مبنای کتاب خداوند متعال راه و روش انسان را صحیح و اصولی می‌کند گفت: کسی که بر مبنای کتاب خداوند و دستورات او زندگی می‌کند از عبادات خود لذت معنوی می‌برد و از گناه و نافرمانی هم خائف و ترسان خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به سفارش به تقوا در فرازی از کلام امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) خطاب به جابر فرمودند ای جابر تو ولایت ما را درک نخواهی کرد مگر اینکه به یک مقامی برسی که اگر تمام مردم بدگویی تو را کردند ناراحت نشوی اگر هم از تو تعریف و تمجید کردند این امر هم تو را خوشحال نکند.

وی در ادامه افزود: امام باقر(ع) خطاب به جابر فرمودند ای جابر خودت را به کتاب خداوند متعال عرضه کن اگر مطابق دستوراتی که در کتاب خدا آمده زندگی کنی و در این حالت اگر تمام عالم از تو بدگویی کردند ناراحت نشو و اگر برخلاف آن عمل کنی از تمجید مردم خوشحال مباش.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در ادامه با بیان اینکه زندگی بر مبنای کتاب خداوند متعال راه و روش انسان را صحیح و اصولی می‌کند اظهار کرد: کسی که بر مبنای کتاب خداوند و دستورات او زندگی می‌کند از عبادات خود لذت معنوی می‌برد و از گناه و نافرمانی هم خائف و ترسان خواهد بود چنین کسی همواره به آنچه خداوند امید دارد امیدوار بوده و از زندگی خود لذت می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن مناسبت سالروز حادثه منا ابراز کرد: در حادثه منا تمام زائران مظلومانه به شهادت رسیدند و این امر نشان دهنده آن است که شرارتی در پشت پرده وجود داشته است که از معدن استکبار متجاوز سرچشمه گرفته و قصدش از بین بردن مردمی مظلوم و مسلمان است.

خطیب جمعه استان در ادامه با اشاره به ادعای برخی از سیاستمداران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد: کسانی که امروز مدعی مبارزه با استکبار و تروریسم هستند در حقیقت ادعای باطلی دارند که در جهت فریب مردم آن را به کار می‌گیرند تمام آشوب‌ها و فتنه ها تحت مدیریت آمریکا و هم پیمانان آنها بوده و کسی نمی‌تواند تنها با ادعا این ابرقدرت را به زانو درآورد.

وی در ادامه با اشاره به برپا کردن آتش فتنه توسط آمریکا و ایادی آنها خاطرنشان کرد: امروز به آمریکا می‌گوییم شما آتش فتنه را با ترورها و تهاجمات فرهنگی در کشور ما روشن کردید و ما آن را خاموش کردیم، امروز شما آتش فتنه را در عراق و یمن توسط داعش روشن کردید و به فضل خداوند ما توانستیم آن را هم خاموش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه آتش فتنه همواره دامن فتنه انگیزان را خواهد گرفت تصریح کرد: رفتار ملت ایران همواره با متجاوزان و فتنه گران رفتاری مطابق با اصول قرآنی بوده است؛ اما رفتار آنها رفتاری شیطانی و حیوانی است آنها همواره از موفقیت‌های ملت ایران ناخشنود بوده و از مصیبت‌های آن ابراز شادمانی می‌کردند.

وی در پایان گفت: ملت ایران همواره برای تمام کشورها حامل امنیت است خداوند متعال هم در قرآن کریم به همه مستضعفان وعده داده است که با هدایت مصلح جهانی و همراهی مسلمانان عالم امنیت جهانی برقرار خواهد شد؛ از این رو مستضعفان باید در برابر مستکبران صف آرایی کنند تا صلح جهانی و امنیت جهانی ایجاد شود./873/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات