۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۵۲۰۵۸۶

انتقاد شیخ ماهر حمود از شیوه مبارزه برخی گروه‎ها با تروریسم

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از شیوه مبارزه برخی گروه‌ها با پدیده تروریسم انتقاد کرد.
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس در صیدای لبنان از اوضاع کنونی جهان اسلام ابراز نگرانی کرد و گفت: امروزه در حال تخریب جوامع خود به دست خودمان هستیم و این مسائل را هم اکنون در اردوگاه های فلسطینی و همچنین سوریه و یمن و لیبی مشاهده می کنیم.

وی افزود: توطئه ها از سوی گروه های مدعی اسلام با قتل و تخریب آغاز شده و مقابله با این پدیده نیز کشتار و تخریب را به همراه دارد. 

این عالم اهل تسنن تأکید کرد که توطئه دشمنان اسلام برای مخدوش کردن دین و عقب‌گرد جوامع اسلامی در پرتو این تحولات محقق شده و غرب نگاه تمسخر آمیزی به کشورهای اسلامی پیدا می کند.

شیخ ماهر حمود با اشاره به اینکه تروریست ها مستحق زندگی و حقوق بشر نیستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی جریان ها به صورت نادرست در حال مبارزه با تروریسم هستند که بهای آن را مردم به ویژه فقرا پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: ما باید با خودمان صادق بوده و به شناخت و بررسی خلل موجود بپردازیم. همه ما نابودی تروریسم و تروریست ها را خواستاریم اما نمی خواهیم که بهای این مساله سنگین باشد.

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان استفاده از درس های گذشته را خواستار شد و تصریح کرد: در این راستا به نیروهای مقاومت و ارتش لبنان که به بهترین شیوه ممکن در حال مقابله با تروریست ها در مرزها بوده و کمترین خسارت را به همراه دارد، درود می فرستیم.

وی خاطرنشان ساخت: مقاومت و ارتش لبنان سبب بازگشت اعتماد به نفس به ما شده و دروغگویان علیه وطن که درصدد مخدوش کردن لبنان و ضربه زدن به معادله طلایی و خون پاک شهدا هستند را رسوا کردند./980/ب901/د

ارسال نظرات