۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۰۵۸۷
کارشناس مسائل خاورمیانه:

گروهک‌های تروریستی مجری نقشه‌های اسرائیل در منطقه هستند

کارشناس جریان‌های اسلامی خاورمیانه تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی ابزاری برای تحقق اهداف و نقشه‌های اسرائیل در منطقه هستند.
داعش جبهه النصره تروریست

به گزارش خبرگزاری رسا هشام نجار پژوهشگر جریان‌های اسلامی خاورمیانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، سازمان‌های تروریستی مانند داعش را سازمان‌های خادم می‌داند که نقش مهمی را در پیشبرد اهداف رژیم دارند.

وی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های مصر خاطر نشان کرد که گروه‌های تروریستی خصوصا داعش خدمات ارزنده و شایسته‌ای را برای اسرائیل انجام داده به گونه‌ای که این رژیم هیچگاه در طول این سال‌ها خواب و رویای چنین چیزی را نمی‌دید.

نجار افزود: اسرائیل هیچگاه گمان نمی‌کرد که گروهک‌های تروریستی به نام اسلام سر برآوردند و امت اسلامی و سازمان‌های دینی را اینچنین مورد هدف خشم و نفرت خود قرار دهند.

پژوهشگر جریان‌های اسلامی خاورمیانه گروهک‌های تروریستی را ابزار تحقق اهداف و نقشه‌های رژیم صهیونیستی توصیف کرده و اظهار داشت: مشغول شدن ارتش‌ و نیروی نظامی کشورهای عربی مانند عراق، سوریه، لبنان، لیبی و ... به جنگ فرسایشی با تروریست‌ها بالاترین هدیه برای اسرائیل است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره از وحدت و یکی شدن قدرت و توان نظامی کشورهای عربی در جنگ علیه رژیم بسیار نگران بود از این رو با طراحی الگوی دشمن نزدیک کشورهای عربی را درگیر جنگ‌های فرسایشی کرد تا امنیت خود را حفظ کند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به پیروی داعش از القاعده و تحریف مفهوم جهاد و تبدیل آن از دشمن دور به دشمن نزدیک (کنایه از کشورهای عربی) با هدف برپایی حکومت دینی تصریح کرد: گروهک‌های تروریستی تا به حال یک عملیات نظامی و یا یک کمین نظامی علیه اسرائیل انجام ندادند که این به معنای هماهنگی میان تروریست‌ها و اسرائیل است./891/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات