۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۲۰۷۰۴

هیأت آمریکایی در دیدار رییس تشکیلات خودگردان توقف شهرک‌سازی را غیر ممکن دانست

هیأت آمریکایی که به دیدار رییس تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است، اعلام کرده توقف شهرک‌سازی صهیونیستی به عنوان پیش‌شرطی برای از سرگیری مذاکرات سازش غیرممکن است.
هیأت آمریکایی در دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «الحیات» لندن به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد دیدار اخیر هیأت آمریکایی به ریاست «جارد کوشنر» مشاور و داماد رییس‌جمهور آمریکا با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشروی‌هایی داشته اما برای آغاز دوباره مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی کافی نبوده است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند هیأت آمریکایی نسبت به راه‌حل دو دولتی استقبال نشان داده اما اعلام کرد توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی امری غیرممکن است زیرا منجر به فروپاشی دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است طرف آمریکایی با این موضوع که هدف ازمذاکرات، رسیدن به راه‌حل دو دولتی باشد موافقت کرده اما با مشخص کردن مرزهای دولت طبق سال 1967 مخالفت کرده و گفته این پرونده را باز می‌گذارد و بستگی به توافق دو طرف دارد؛ موضوعی که عباس با آن مخالفت کرده است.

عباس از آمریکا می‌خواهد صراحتا اعلام کند هدف از مذاکرات، رسیدن به راه‌حل دو دولتی بر اساس مرزهای 4 ژوئن 1967 است.

کوشنر به همراه هیأت خود هفته گذشته علاوه بر سفر به فلسطین به چندین کشور دیگر منطقه نیز سفر کردند. بر اساس گفته منابع آگاه، توقف شهرک‌سازی و دولت مستقل فلسطین با مرزهای 1967 دو شرط عباس برای آغاز مذاکرات است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات