۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۲۰۷۷۷
مدیر مدرسه علمیه امام رضا پلدختر:

طلاب فرصتی برای ارتقای فرهنگ و معنویت در جامعه هستند

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر به توانایی تبلیغی طلاب اشاره کرد و گفت: برای بهره مندی از توانایی طلاب در این عرصه و ارتقای سطح فرهنگ و معنویت در جامعه باید با فراهم کردن شرایط لازم برای ادامه تحصیل از هجرت آنان جلوگیری کرد.
حضور تبلیغی طلبه‌

حجت الاسلام علی رحمتی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به روند پذیرش در حوزه و مراحل سنجش توانایی و استعداد داوطلبان ورود به حوزه بیان داشت: پس از برگزاری آزمون و انجام مصاحبه ها پذیرفته شدگان در دوره های آموزشی اختبار و تثبیت شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع 12 نفر به مناسبت تحصیل در سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر پذیرفته شدند، افزود: پذیرفته شدگان نیمه دوم شهریور ماه تحصیل خود را آغاز می کنند.

حجت الاسلام رحمتی یادآور شد: تعداد پذیرفته شدگان بر اساس ظرفیت آموزشی و فضای فیزیکی مدرسه و توانایی و استعداد داوطلبان صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فارغ التحصیل شدن جمعی از طلاب این مدرسه افزود: هر سال مساوی با تعداد طلاب فارغ التحصیل شده طلبه جذب خواهد شد.

تحصیل بیش از 60 طلبه در مدرسه امام رضا پلدختر

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به تحصیل طلاب در سطح یک در این مدرسه خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 60 طلبه در مدرسه علمیه برادران پلدختر مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط لازم جهت ارتقای مدارس علمیه به سطح دو یادآور شد: دارا بودن شرایط فیزیکی و و جود استاد و طلبه از جمله ویژگیهای ضروری در جهت ارتقا به سطح دو است.

حجت الاسلام رحمتی با بیان اینکه در شهرستان پلدخرت طلبه و استاد برای ارتقای مدرسه به سطح دو وجود دارد، اظهار داشت: متأسفانه نبود فضای فیزیکی و حجره برای تحصیل طلاب همچنان موفق به کسب مجوز جهت راه اندازی سطح دو نشده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با ارتقای فضای فیزیکی مدرسه علمیه برادران پلدختر مجوز فعالیت در سطح دو را نیز دریافت و از هجرت طلاب این شهرستان برای ادامه تحصیل جلوگیری کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر بیان داشت: جلوگیری از هجرت طلاب برای ادامه تحصیل نیازمند فراهم کردن شرایط لازم برای تحصیل آنان می باشد چرا که وجود آنان در هدایت جامعه و ارتقای فرهنگ، اخلاق و معنویت جامعه نقش آفرین است.

حجت الاسلام رحمتی خاطرنشان کرد: با بهره مندی از توانایی تبلیغی طلاب می توان در جهت بصیرت بخشی به جامعه و جوانان نقش آفرین شد و جلوی هجمه های فرهنگی را گرفت./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات