۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۲۰۸۵۵

بردگی جاهلیت و نوین؛ دو رویکرد به زن در جهان معاصر

مبلغ بین‌المللی جامعه الزهرا(س)گفت: اگر الگوی مناسبی از زن برای زنان غربی ترسیم کنیم آنها هم با ما همفکر و همراه می‌شوند.
جامعه الزهرا جاهلیت مدرن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل جامعه الزهرا(س) پیش نشست تخصصی «تحولات سبک زندگی زن غربی از گذشته تاکنون» در پژوهشگاه حضرت معصومه جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

در این نشست که به همت معاونت پژوهشی جامعه الزهرا(س) و با همکاری گروه مطالعات اسلامی زنان برگزار شد، خانم «هانیه ترکیان» به بیان نظرات خود در این رابطه پرداخت.

نوع تفکر زن غربی، تنها مختص کشورهای غربی نیست

این مبلغ بین‌المللی در ابتدا با اشاره به اینکه تفکر غربی در مورد زن دیگر محدود به کشورهای غربی نیست گفت: طبق بیان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تقسیم‌بندی مردم به مستضعف و مستکبر در کشورهای غربی، باعث شده که مستکبران روش‌هایی برای سلطه بر سایر انسان‌ها اتخاذ کنند.

وی افزود: در حال حاضر در کشورهای غربی افراد زیادی مستکبرستیز هستند ولی از نظر مذهبی استضعاف دارند. از سوی دیگر بسیاری از مشکلات زنان غربی را ما در ایران نیز داریم.

باوجود تفاوت مذهبی می‌توان در مسیر مبارزه با استکبار همفکری کرد

بانوی طلبه ایتالیایی جامعه الزهرا(س) با تأکید بر بررسی راه‌های اتحاد مستضعفان بیان داشت: مستضعفان در کشورهای غربی به چند گروه تقسیم‌شده‌اند که در این میان، شیعیان از قدرت کمتری برخوردار هستند و آزادی کمتری نسبت به سایر اندیشه‌ها دارند.

ترکیان تصریح کرد: بقیه مسلمانان دارای استضعاف فکری در کنار استضعاف عملی هستند. مسیحیان هم استضعاف فکری دارند ولی در مبارزاتی همچون مبارزات فمینیستی قدرت بیشتری دارند و اگر در برخی از مبارزات نتوان با آن‌ها هم مسیر شد می‌توان در برخی اندیشه‌ها با آن‌ها همفکری کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثر زنان غربی مستضعف هستند و نیاز به کمک دارند، گفت: با توجه به اسلام هراسی که در غرب ایجاد شده نمی‌توان با نام اسلام، اندیشه‌های اسلامی را تبلیغ کرد؛ اما اگر با عناوین مختلف این اندیشه‌ها را به زنان غربی بیاموزیم، بسیار مورد توجه و استقبال قرار خواهد گرفت.

پژوهشگر امور زنان اظهار داشت: ما باید الگوی زنی را معرفی کنیم که نه برده تفکر استکباری، فمینیسمتی و لیبرالی باشد که باعث بردگی نوین زن شده است و نه به بردگی جاهلیت برگردیم که وهابیت با فعالیت بالایی به‌واسطه قدرت مالی زیاد خود در غرب کسب کرده و خواهان بازگشت آن است.

مدیریت ارتباطات جنسی با اندیشه غربی کانون خانواده را تضعیف می‌کند

هانیه ترکیان با تأکید بر اینکه مستکبران از جنبش‌های زنان در غرب سوءاستفاده کرده‌اند، گفت: با توجه به عدم وجود اندیشه صحیح در مورد زنان در غرب، جنبش‌هایی ایجاد شد ولی مستکبران از این جنبش‌ها به سود خود استفاده کردند که نتیجه آن بردگی نوین زن شد.

وی افزود: اوج فمینیست از دهه ۶۰ میلادی آغاز شد که با مدیریت ارتباط جنسی، استفاده از راه‌های جدید پیشگیری از بارداری و قانون اجازه سقط‌ جنین به زنان، تضعیف خانواده و آسیب‌پذیری افراد حاصل شد.

این مبلغ بین‌المللی تصریح کرد: خانواده نهاد اصلی جامعه است و با به هم ریختن ٱن، جامعه هم به هم می‌ریزد و افراد ضعیف‌تر در این موقعیت ضربه بیشتری می خورند و برده خواسته‌های جامعه استکباری می‌شوند.

از بین بردن هویت مذهبی اولین گام در بردگی انسان است

ترکیان با اشاره به حرکت گام به گام استکبار درزمینه بردگی انسان در غرب بیان داشت: غرب در ابتدا هویت مذهبی فرد را با بیان اندیشه‌های مسیحیت در مورد زن از بین برد از این رو احساسات مادرانه به‌مرور از بین رفت. در ادامه هویت جنسی شخص کنار گذاشته و هویت جنسی و جنسیتی از یکدیگر جدا شد و در انتها آزادی جنسی در رفتار و ازدواج با جنس موردپسند هر فرد در جامعه فراگیر شد.

وی در ادامه گفت: هرچند بهانه این اندیشه‌ها آزادی است ولی در اصل باعث آسیب‌پذیری شخص می‌شود. البته به دلیل بنیانی بودن خانواده در ایران، این‌گونه اندیشه‌ها هنوز نتوانسته  در بین عموم مردم گسترش یابد.

پوچ‌گرایی، نتیجه نهایی آزادی جنسی است

پژوهشگر امور زنان، پوچ‌گرایی را فرجام آزادی جنسی غرب دانست و خاطرنشان کرد: آزادی در تصمیم برای استفاده جنسی از بدن خود، درنهایت منجر به مصرف‌گرایی خواهد شد و کسی که هویت ثابتی ندارد ازنظر روانی دچار مشکل می‌شود و چون در حال مبارزه با طبیعت خود است، هیچ‌وقت اشباع نمی‌شود و این امر درنهایت منجر به پوچ‌گرایی و مسائلی همچون خودکشی خواهد شد.

هانیه ترکیان تأکید کرد: بسیاری از غربی‌ها متوجه شده‌اند که این‌ها روش‌هایی است که مستکبران ترویج کرده‌اند تا انسان‌ها را عبد و برده خود سازند و دانسته‌اند که مبارزات لیبرالی و فمینیستی برای به بردگی کشیدن افراد است.

استفاده از رحم اجاره‌ای در آینده مادر و کودک نتیجه‌های نادرستی خواهد داشت

 

وی در ادامه به مسئله «رحم اجاره‌ای» پرداخت و افزود: پدیده رحم اجاره‌ای مسئله‌ای است که مدت‌ها در غرب رواج داشت و هم‌اکنون در ایران نیز جریان پیداکرده است.

مبلغ بین‌المللی با تشریح اینکه بیشتر مقالات نوشته‌شده در مورد رحم اجاره‌ای، با دیدگاهی مثبت به این موضوع پرداخته‌اند اظهار داشت: به این موضوع با عنوان درمان جدید ناباروری نگریسته شده ولی باید به این امر توجه کرد که آیا هر آنچه علم پزشکی کشف می‌کند برای ما چیز خوبی است؟

ترکیان در توضیح مشکلات اجتماعی و تربیتی رحم اجاره‌ای بیان داشت: فرزندی که با رحم اجاره‌ای به دنیا می‌آید ازنظر بیولوژیکی برای زن صاحب رحم نیست ولی ازنظر عاطفی و جسمی آن زن تغذیه‌کننده جنین است و در پایان دوره بارداری موظف است نوزاد را به مادر و پدر اصلی بازگرداند.

وی در ادامه گفت: کسی که با تفکر سرمایه محور، فرزندی که ۹ ماه در وجود خود پرورش داده، رها می‌کند به‌مرور با اندیشه مالی پیش خواهد رفت و از اصل مادری خود دور می‌شود و این امر در آینده نتایج نامساعدی خواهد داشت.

کودکانی که از طریق رحم اجاره‌ای به دنیا می‌آیند در جامعه آسیب‌پذیرتر خواهند بود

پژوهشگر امور زنان تصریح کرد: باوجود پیشرفت در امور علمی و پژوهشی در غرب، هیچ تحقیق و پژوهشی در مورد زنانی که در کار رحم اجاره‌ای شرکت می‌کنند صورت نگرفته است.

وی افزود: کودکی که از این طریق به دنیا می‌آید و بعد از مدتی می‌فهمد مادری که او را ۹ ماه پرورش داده و به دنیا آورده کسی غیر از مادر اصلی و ژنتیکی اوست، آسیب‌پذیرتر از سایر افراد جامعه خواهد شد.

ترکیان با اشاره به اینکه ازنظر فمینیست‌ها بحث رحم اجاره‌ای نوعی بردگی برای زن است اظهار داشت: برای از بین بردن کامل بحث بارداری برای زن، مسئله رحم مصنوعی مطرح شد. یکی از فمینیست‌های معروف ایتالیایی در این مورد گفته بود اگر رحم مصنوعی در جامعه رونق پیدا کند، بسیار بهتر است چون باعث آزادی زن‌ها از زنجیرهای طبیعت یعنی دوره بارداری است.

باید برای زنانی که تحت حکومت مستکبران هستند الگوهای دینی را تشریح کنیم

وی افزود: در حال حاضر در غرب زنان مستکبری داریم که در حال ترویج اندیشه‌های لیبرالی و فمینیستی هستند. اینها به‌مرور خواهند فهمید که این اندیشه ها روش‌هایی برای به بردگی کشیدن آنهاست و این امر تاکنون نیز محقق شده است.

این مبلغ بین‌المللی تأکید کرد: باید به چنین افرادی که به استضعاف کشیده شده‌اند الگویی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را معرفی کرد چون تاکنون الگویی که به آن‌ها معرفی‌شده زن در نظام سرمایه محور بوده که الگوی درست و کاملی نیست.

هانیه ترکیان در پایان با اشاره به سخنی از حضرت زینب(س) بیان داشت: طبق بیان حضرت زینب(س) اگر زیبایی‌های دین به مردم نشان داده شود به‌طرف اسلام جذب می‌شوند و چه‌کاری گران‌قدرتر از اینکه الگوی صحیحی برای زن معرفی  و از او دستگیری شود./968/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات