۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۲۰۹۲۴
آیت الله مجتهد شبستری:

تحصیل، بصیرت افزایی و خدمت به مردم وظیفه طلاب است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، گفت: تحصیل، بصیرت افزایی برای خود و دیگران و خدمت رسانی سه وظیفه ای است که رهبر انقلاب برعهده طلاب گذاشتند.
آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه آیت الله ایروانی صبح امروز با حضور آیت الله مجتهد شبستری در این مدرسه علمیه برگزار شد.

آیت الله مجتهد شبستری در این مراسم با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب و روحانیان، گفت: رهبری در دیدار سال گذشته به وظائف حوزه علمیه و روحانیت اشاره داشتند، تحصیل، بصیرت افزایی برای خود و دیگران و خدمت رسانی سه وظیفه ای است که رهبری برعهده طلاب گذاشتند.

وی افزود: امروز بیگانگان حملات خود از هر منظر و هرزمانی بیشتر کردند، هیچ زمانی از صدر اسلام تا کنون به این مقدار هجمه و تهاجم علیه اسلام پیش نیامده بود، علت هم روی کار آمدن حکومت شیعی است. این حکومت شیعه اسلام ناب پس از قرنها تشکیل شده و استعمارگران از هر جهت حملات خود را انجام می دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در چنین شرایطی وجود روحانیت فاضل و متقی بسیار ارزشمند است و در صف مقدم جبهه روحانیت قرار گرفته و باید سریعا پیشرفت علمی داشته و پاسخگو باشد، دشمنان خارجی که متاسفانه عده ای بلندگوی دشمنان هستند در ترویج اسلام التقاطی اقدام می کنند.

وی افزود: در این شرایط مسؤولیت روحانیت بسیار سنگین بوده و اگر تاکنون درس خواندن و طلبگی واجب کفایی بوده امروز به واجب عینی تبدیل شده است. برای افرادی که استعداد و تمایل به تحصیل حوزوی دارند باید اقدام کرده و با جدیت وارد عرصه شوند. رهبری هم اشاره داشتند در سطوح کار طلبه فقط تحصیل باشد و البته باید از مسائل گوناگون نیز با خبر باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز خوشبختانه مدرسه علمیه آیت الله ایروانی از حوزه های انقلابی به شمار می رود که رهبری هم فرمودند انقلابی باشید و انقلابی بمانید./811/پ202/ب1

ارسال نظرات