۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۲۰۹۵۳
استاد حوزه خواهران:

غدیر عرصه کامل شدن دین و اتمام نعمت است

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: رسالت پیامبر اسلام(ص) با مقام ولایت ائمه معصوم کامل می شود و غدیر عرصه کامل شدن دین و اتمام نعمت است.
امام علی پیام غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رابودان، استاد جامعه الزهرا(س) امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که حضرت زهرا(س) دارای شأن عظیم بوده و خداوند ایشان را خیر کثیر برای عالمیان می دانند، گفت: تمام مقامات حضرت زهرا(س) تنها در پناه یک چیز قابل توصیف و وصف است و آن ولایت مداری ایشان است.

وی افزود: رابطه حضرت زهرا(س)و امام علی(ع) تنها رابطه همسری نبود و هرکس که تصور کند که این بانو تنها در مقام حمایت از شوهر وارد میدان شد و از امام علی(ع) دفاع کرده باید بداند که دفاع ایشان از امام علی نه به عنوان همسر بلکه به عنوان امام بود و حضرت زهرا(یس) نیز مانند تمامی انسان های مؤمن ولایت امام علی(ع) و فرزندانشان را پذیرفته بودند.

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان این که دفاع از ولایت حضرت زهرا سلام الله علیها را به مسجد کشاند و ایشان در مسجد خطبه فدکیه را ایراد کردند، ادامه داد: این خطبه چنان از نظر مقام معارف دینی و علمی برجسته بود که همه تصور کردند که حضرت رسول(ص) پای در مسجد گذاشته و برای ایشان سخنرانی می کند.

خام رابودان با بیان این که به تأکید خود همسران پیامبر(ص) از جمله عایشه شبیه ترین فرد در خلق و خو به حضرت رسول(ص) حضرت زهرا(س) بودند، گفت: حرص و تمام دیدگان مردم آن زمان را کور کرده و همین حرص و طمع بود که زمینه انحراف از امام شناسی و امام مداری را فراهم کرد و موجب شد در طول تاریخ با وجود خطبه غدیر و سندیت آن هزاران نفر آخرین ابلاغ رسول خدا(ص) را نشنیده گرفته و در مسیری غیر از مسیر ولایت معصوم(ع) حرکت کنند.

وی افزود: باید دقت کرد که شرط قبولی اعمال، امام شناسی است و تبعیت از امام معصوم است و تا کسی به این شرط نرسد شاید اعمال خود را درست انجام دهد اما این صحت مساوی قبولی اعمال نیست چرا که همانطور که در آیات قرآن کریم آمده و بر مسأله غدیر تأکید شده، اسلام زمانی کامل بوده و کامل ترین دین است که با امام شناسی همراه باشد در غیر این صورت اسلام از انسان پذیرفته نیست.

کارشناس رادیو معارف تصریح کرد: آیات قرآن کریم به صراحت به رسول خدا(ص) می فرمایند در صورتی که ولایت امام علی(ع) را ابلاغ نکنند رسالت ناتمام خواهد بود. رسالت پیامبر اسلام(ص) با مقام ولایت ائمه معصوم کامل می شود و غدیر عرصه کامل شدن دین و اتمام نعمت است

خانم رابودان یادآور شد: مادر مؤمن، مادری است که فرزندان خود را شیعه امام علی(ع) تربیت می کند؛ منظور از شیعه امام علی (ع) کسی است که مانند حضرت زهرا(س) در سخت ترین شرایط برای دفاع از مقام امامت با تبعیت محض از امام وارد میدان شده و نخستین شهید راه ولایت می شود./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات