۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۲۱۱۰۳
حجت الاسلام آقاميري:

دشمن همواره به دنبال تضعيف شيعه است

استاد حوزه علميه قم، دشمني مستکبران با هيئات مذهبي را تنها منحصر به چهار دهه اخير ندانست و افزود: دشمن همواره به دنبال تضعيف شيعه است و تنها راه اين امر، تزلزل اعتقادات حسيني مردم ايران اسلامي است.
حجت الاسلام سيد حسين آقاميري همايش مسؤولان هيئات مذهبي كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيدحسين آقاميري، استاد حوزه علمیه يكشنبه شب در همايش مسؤولان هيئات مذهبي در حسينيه محبان فاطميه كاشان به نقش هيئات در تحکيم بنيان خانواده اشاره كرد و گفت: پرچم هدايت بشر تنها به دست حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است.

وي افزود: هيچ کانون و محفلي مانند هيأت مذهبي از قدمت و سابقه در عالم خلقت وجود ندارد، چراکه نخستين مجلس عزاداري سالار شهيدان امام حسين(ع) از سوی حضرت آدم و جبرائيل برگزار شد.

حجت الاسلام آقاميري، استمرار عزاداري سالار شهيدان از خلقت تا زمان ظهور را داراي فلسفه خواند و اظهار داشت: اين امر از حکمت هاي الهي است که در طول دوران هاي مختلف نام و ياد حضرت اباعبدالله الحسين(ع) زنده بماند.

استاد حوزه علميه، با يادآوري روايتي از يک پيامبر بني اسرائيل بيان کرد: آن پيامبر که مانند حضرت امام حسين(ع) به شهادت رسيد در لحظه تسليم جان،  از خدا خواست که او را ذره اي در مصيبت سالار شهيدان سهيم کند.

حجت الاسلام آقاميري، توسل پيامبران و انبياي الهي به حضرت ثارالله(ع) را يادآور شد و افزود: تمام انبياء الهي براي مظلوميت حسين بن علي(ع) اشک ريختند به زيارت آن حضرت در کربلا نائل شده اند که اين خود پيامي براي ما محسوب مي شود.

وي، با اشاره به نخستين جملات امام زمان(عج) در زمان ظهور گفت: آن امام بزرگوار در سه عبارت نخستين، براي معرفي خود از نام جد بزرگوارش امام حسين(ع) بهره مي گيرد.

استاد حوزه علميه، دشمني با هيئات مذهبي را تنها منحصر به چهار دهه اخير ندانست و افزود: دشمن همواره به دنبال تضعيف شيعه است و تنها راه اين امر، تزلزل اعتقاد حسيني مردم ايران اسلامي است.

مجتبي رضازاده، رييس شوراي هئيات مذهبي شهرستان کاشان نيز در اين همايش با اشاره به ظرفيت بالاي هيئات مذهبي كاشان، عنوان کرد: در شهري مانند كاشان با بيش از 600 هيئت فعال مذهبي که در کشور به ديار هيئات مذهبي مشهور است، وجود آسيب هاي اجتماعي و خانوادگي امري پذيرفتني نيست.

وي، با يادآوري جلسات شوراي فرهنگ عمومي و رهنمودهاي آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان در مورد نگران کننده بودن آمار طلاق ها در کاشان متذکر شد: بايد از ظرفيت هيئات مذهبي به عنوان مردمي ترين نهاد در جامعه استفاده شايسته صورت گيرد و از آن در اصلاح ناهنجاري هاي اجتماعي بهره بيشتري گرفته شود.

رضا زاده تصريح کرد: هيئات مذهبي در دهه محرم بايد به خانه فرهنگ و فرهنگسراي هر منطقه تبديل شود تا هر نوجوان و جوان با حضور در آن در برابر معضلات فرهنگي و اجتماعي واکسينه شود.

لازم به ذكر است، همايش مسئولان هيئات مذهبي شهرستان كاشان به همت شوراي هيئات مذهبي و اداره تبليغات اسلامي کاشان با موضوع نقش هيئات در تحکيم بنيان خانواده يكشنبه شب در حسينيه محبان فاطميه اين شهرستان برگزار شد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات