۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۲۱۱۵۳

انتشار کتابی با موضوع آموزش جزء ۲۷ قرآن در کربلا

مرکز علوم قرآن، تفسیر و انتشارات وابسته به آستان مقدس عباسی، چاپ جدید خود را به آموزش جزء ۲۷ قرآن معروف به جزء «والذاریات» اختصاص داد.
 آموزش جزء ۲۷ قرآن در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز علوم قرآن، تفسیر و انتشارات وابسته به آستان مقدس عباسی در ادامه انتشار سلسله کتاب‌های قرآنی روشمند خود که قشر زیادی از جامعه را مخاطب قرار می‌دهد، اقدام به انتشار کتاب «مرشدالمتعلم، جزء والذاریات»(راهنمای قرآن‌آموز، جزء 27) کرد.
این کتاب در پی استقبال گسترده قرآن‌آموزان از جلدهای پیشین آن با عنوان «مرشد المعلم، جزء 30» و «مرشد المتعلم، جزءهای 28 و29» منتشرشده است.
«شیخ ضیاءالدین الزبیدی»، مدیر مرکز علوم قرآن وابسته به آستان مقدس عباسی در این باره گفت: این جلد از کتاب نیز مانند جلدهای قبلی، مستند بر روایات اهل بیت(ع) در ارتباط با آیات قرآن است که پس از تحقیق و پژوهش استخراج شده‌اند.
وی با بیان این که این کتاب با قلمی ساده و آسان و به دور از پیچیدگی و با رنگی چاپ شده است که چشم را آزار نمی‌دهد، در ارتباط با محتوای آن گفت: در این کتاب ابتدا یک سوره یا یک صفحه از قرآن کریم به همان گونه که در مصحف شریف وجود دارد، آمده و پس از آن به معانی برخی از آیات که در ارتباط با آن روایاتی از اهل بیت (ع) نقل شده، اشاره شده است. 
وی افزود: پس از توضیح معنای برداشت‌شده از آیه‌ای که اهل بیت(ع) بر آن تأکید داشته‌اند، به توضیح روایت و ذکر منابع آن پرداخته‌ایم و در پایان نیز به معانی اصطلاحات به کار برده شده به شرط آنکه در تناقض با روایات اهل بیت(ع) نباشند، اشاره شده است.  
شیخ ضیاءالدین الزبیدی با اشاره به این که شیوه‌ای که ما در پیش گرفته‌ایم عمل به حدیث ثقلین است که قرآن و عترت را در کنار هم قرار می‌دهد، تصریح کرد: این توضیحات و شرح مبسوط برای قرآن‌آموزان بسیار مفید است./994/ب102/ف

منبع: ایکنا
 

ارسال نظرات