۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۲۱۲۱۱
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خبر داد؛

تحصیل ۲ هزار طلبه در حوزه علمیه خراسان جنوبی

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۲۳ مدرسه علمیه برادران و خواهران در سطح استان مشغول فعالیت هستند که در مجموع حدود ۲ هزار طلبه در این مدارس مشغول فعالیت هستند.
حجت الاسلام مجید نصیرایی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، اظهار داشت: هم اکنون 23 مدرسه علمیه برادران و خواهران در سطح استان مشغول فعالیت هستند که با احتساب سه مدرسه سفیران که با مدیریت حوزه علمیه قم اداره می شود، تعداد مدارس علمیه استان 26 مدرسه می شود که در مجموع حدود 2 هزار طلبه در این مدارس مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: با وجود استعدادها و ظرفیت های فراوانی که در خراسان جنوبی وجود دارد اما آنچنان که باید توجهی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: امسال با نگاه انقلابی حدود 750 طلبه در استان خراسان جنوبی جذب حوزه خواهند شد که این یعنی به اندازه حدود 60 درصد افرادی که در حال حاضر مشغول تحصیل هستند، هرچند این میزان در خور شأن استان نیست زیرا که در گذشته روستاهای استان هم مدرسه علمیه داشته است.

حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: سابقه حوزه های علمیه  استان حدود 800 سال است، در حالی که این سابقه در شهرستان های بشرویه، فردوس و بیرجند حدود یک هزار سال است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: در حالی که خراسان جنوبی  بیش از 463 کیلومتر مرز مشترک با افعانستان دارد اما از امنیت برخوردار است و این امنیت، پایداری و فرهنگ مردم به ویژه علما و حوزهای علمیه است.

حجت الاسلام نصیرایی تاکید کرد: اگر قرار است به توسعه و پیشرفت در استان توجه کنیم، باید اولویت توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادات مردم باشد که این کار حوزه های علمیه است.

وی افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از فضلایی که در قم و مشهد مشغول تحصیل می باشند، اهل خراسان جنوبی هستند، در حالی که با وجود این استعدادها در استان، شاهد توجه درخور شان هم در حوزه زیرساخت ها و هم در مسائل علمی نیستیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خطاب به  تولیت آستان قدس رضوی و با اشاره به اینکه در حدود یک سال و نیم گذشته از مسؤولیت حضرتعالی در آستان قدس توجه خوبی به حوزه های علمیه  استان شده است، گفت: نوع نگاه حضرتعالی توجه به نقاط محروم و مسائل فرهنگی است، اما این محرومیت ها به قدری در استان عمیق است، که علی رغم نگاه و محبت هایی که داشتید اما هنوز فاصله زیادی با توسعه داریم.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه اگر مسیر انقلاب بخواهیم بمانیم باید ایمان و اعتقادات مردم تقویت شود، خاطرنشان کرد: اما امروزه  شاهد آن هستیم، که تنها به  راه ها و ساختمان ها پرداخته می شود، اما به اعتقادات مردم توجهی نشده است  و این کمکی به ماندگاری انقلاب نخواهد کرد و باید دانست که انقلاب ما با شعار یا حسین ماندگار شد./۸۸۰/د103/ب1

ارسال نظرات