۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۲۱۲۵۹
امام جمعه تبریز:

بنای اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال استوار است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که بدون حمایت از تولیدکننده داخلی اقتصاد کشور رونق نخواهد یافت، گفت: بنای اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال استوار است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربابیجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح چند واحد تولیدی در تبریز با بیان این‌که توجه به گسترش تولید و صادرات لازمه ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: تولید ملی اگر با کیفیت بالا و قیمت تمام شده کم برخوردار همراه باشد، می‌تواند در بازارهای جهانی موفق ظاهر شود.

وی با تأکید بر این‌که توسعه واحدهای تولیدی و ایجاد مراکز جدید اقتصادی و صنعتی در آذربایجان مطابق با سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: تولیدکنندگان در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند، لازم است دولت در عمل و به دور از شعارگرایی حامی تولیدکننده داخلی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که بدون حمایت از تولیدکننده داخلی اقتصاد کشور رونق نخواهد یافت، تصریح کرد: بنای اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال استوار است؛ واقعیت امر آنست که تولیدکنندگان با سرمایه شخصی خود ایجاد اشتغال می کنند و باید قدردان تولیدکنندگان در کشور باشیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که رونق‌ بخش اقتصاد در کشور مدیون حضور اثرگذار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و تلاش کارگران این عرصه است؛ گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید ملی است که البته افتخاری برای کشور محسوب می‌شود، امروز در بسیاری از کالاهای اساسی و متکی به فناوری خودکفا شده ایم.

وی با بیان این‌که عدم وابستگی به بیگانگان از برکت تولید ملی به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: برای رهایی از اقتصاد نفتی ناگریز به اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم؛ برای این امر بایستی شرکت شهرک‌های صنعتی به صورت تخصصی توسعه یابند و شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تولیدکنندگان را اصلی‌ترین مجریان شعار سال دانست و با تأکید بر توجه دولت به مطالبات و انتظارات تولیدکنندگان اظهار داشت: اگر به دنبال رفع معضل بیکاری و افزایش تولید ملی هستیم، بایستی از تولیدکننده حمایت کنیم و با ایجاد پنجره واحد نسبت به رفع مشکلات آنان تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربابیجان‌شرقی با بیان این‌که دشمنان به دنبال وابستگی مطلق ایران اسلامی به فروش نفت هستند، ادامه داد: وابستگی اقتصاد کشور به نفت باید سال به سال کمتر شود تا دشمنان نتوانند از حربه تحریم نفت کشور را تحت فشار قرار دهند، امروز تنها راه نجات کشور تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به نفت است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات