۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۲۱۳۱۷
امام جمعه آبادان مطرح کرد؛

لحظه شماری آبادانی ها برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی

امام جمعه آبادان  با اشاره به انتظار آبادانی از میهمان نوازی و خدمت در ایام اربعین حسینی، گفت: آبادانی ها همچون سال های گذشته پرتوان تر و مشتاق تر برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین(ع) لحظه شماری می کنند.
امام جمعه آبادان

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره اهمیت ساماندهی اربعین در این شهرستان اظهار داشت: خدا را شاکریم که تاثیر فرهنگی بر روی فعالان موکب ها وجود دارد و تبدیل به فضایی معنوی شده است.

امام جمعه آبادان در ادامه بیان داشت: شلمچه دارای فضای معنوی است و وجود موکب ها در آئین اربعین حسینی این فضا را معنوی تر می کند، آبادانی ها همچون سال های گذشته پرتوان تر و مشتاقانه تر برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین لحظه شماری می کنند.                                 

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان از نبود مکانی ثابت برای مواکب به عنوان یکی از مشکلات اساسی و مهم موکب داران در شلمچه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: موکب ها برای خدمات رسانی نیاز به جانمایی ثابت برای مکانهای مربوط به خودشان دارند. 

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: مسیر فعلی حرکت زائران که در آن خدمات رسانی موکب ها به زائران انجام می شود مسیر تجاری شلمچه است و  به همین دلیل ساخت مکانهای ثابت ارائه خدمات به زائران در مسیر تردد خودروهای حامل بار بر مبنای اعلام منطقه آزاد اروند، غیرمجاز است.  

وی با بیان اینکه باید مکانی ثابت برای موکب ها در نظر گرفته شود تا بتوان خدمات مناسب تری نسبت به سال های گذشته به زائران ارائه شود، تصریح کرد: آبادان ظرفیت و شاخص های زیادی برای میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین را دارد که بایستی از این ظرفیت بهترین استفاده را برد.

امام جمعه آبادان ابراز داشت: آبادانی ها در نحوه و میزان خدمات رسانی به زائران اربعین نسبت به سایر شهرها به خوبی درخشیده اند و امسال نیز با همت و تلاش بیشتر این خدمات ارائه می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با اشاره به اینکه شلمچه یکی از مرزهای شلوغ و پرتردد کشور به خصوص در ایام اربعین است، گفت: خوزستانی ها به ویژه مردم آبادان و خرمشهر در زمینه خدمات رسانی به زائران گوی سبقت را از سایر شهرهای و استانها ربوده اند. 

حجت الاسلام ابراهیمی پوردر پایان بیان داشت: اربعین ظرفیت بسیار مهمی است که بایستی با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم آغاز فعالیت موکب ها به نمایش گذاشته شود و همگان از این خدمات آگاه شوند./9453/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات