۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۲۱۵۲۰
یکی از علمای مصر:

وکالت در قربانی مطابق با فقه اهل سنت جایز است

مدیرکل اوقاف منطقه جیزه مصر تاکید کرد مطابق با فقه اهل سنت جایز است که حاجی به دیگری وکالت دهد تا به نیابت از وی عمل ذبح را انجام دهد.
شیخ عبدالناصر بلح مدیرکل اوقاف جیزه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالناصر بلیح مدیرکل اوقاف منطقه جیزه مصر در پاسخ به استفتائی که در صحفه شخصی خود در فیسبوک منتشر شده أخذ وکیل و نیابت در قربانی کردن را جایز دانست.

وی افزود: اصل اولیه اسلامی آن است که فرد خودش حیوان را ذبح کند و همین امر نیز در اسلام استحباب داشته و بر آن تاکید شده زیرا قربانی کردن هم عبادت و هم از شعائر اسلامی است.

شیخ بلیح قربانی کردن در روز عید قربان را بهترین اعمال دانسته و خاطر نشان کرد: می‌توان موسسات خیریه‌ای که مورد تایید حکومت هستند را به عنوان نایب پذیرفت به این صورت که مبلغ قربانی را به آنها داد تا این موسسات اقدام به ذبح حیوان کنند.

عالم اهل سنت مصر اظهار داشت: اگر حاجی از انجام عمل ذبح در روز یوم النحر عاجز بوده و یا این عمل برایش مشقّت فراوان دارد، می‌تواند در ذبح و قربانی کردن وکیل بگیرد تا وکیل عمل قربانی را انجام دهد.

مدیرکل جیزه با استناد به سخن شیخ خلیل در کتاب فقهی مختصر تاکید کرد: فردی که وکیل در قربانی می‌شود باید عمل را انجام داده و جایز است که قربانی را در میان فقرا تقسیم کند./981/ب903/د

ارسال نظرات