۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۲۱۵۴۲
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تهذیب در کنار تحصیل مورد توجه طلاب قرار گیرد

مدیر حوزه های علمیه لرستان اخلاق را زیربنای دیگر فعالیت های طلاب عنوان کرد و گفت: تهذیب در کنار تحصیل باید مورد توجه طلبه ها قرار گیرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی در حوزه بیان داشت: پذیرفته شدگان پس از گذراندن دوره میثاق طلبگی و دوره اختبار سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی با تأکید بر ضرورت قدر دانستن فرصتهایی که در طول سال در اختیار طلاب قرار دارد، افزود: طلبه ها باید فرصتهای درسی را قدر بدانند و در جهت تقویت توانایی های علمی خود گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با تأکید بر اینکه طلاب برای موفقیت در مسیر طلبگی باید سال تحصیلی را با انگیزه آغاز کنند، اظهار داشت: داشتن انگیزه و هدف دو بال برای موفقیت آنان است و طلاب از فرصتها و امکاناتی که در مدارس علمیه در اختیار دارند باید بهره مند شوند.

وی در ادامه بر داشتن پشتکار تأکید کرد و بیان داشت: طلبه موفق طلبه ای است که پژوهش محور بوده و برای رسیدن به اهداف طلبگی بر انجام فعالیتهای پژوهشی تکیه داشته و با تلاش و کوشش در فراگیری علوم دینی اهتمام ورزد.

حجت الاسلام میناپور در ادامه تصریح کرد: الگو گیری از علما و بزرگان حوزه از دیگر عوامل موفقیت آمیز طلاب در راستای موفقیت در مسیر طلبگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به تهذیب نفس و ارتقای اخلاق در کنار فراگیری علوم دینی خاطرنشان کرد: اخلاق و تهذیب نفس زیربنای فعالیت های حوزه است و طلاب در کنار فراگیری علومی دینی به این مهم توجه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه تهذیب نفس از اهداف مهم حوزه های علمیه است، یادآور شد: مدارس علمیه بهترین مکان برای تهذیب نفس است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات