۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۲۱۵۹۸
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد؛

راهبرد نظام و تأکید رهبری؛ ایجاد وحدت و انسجام/ اهل سنت دلداده امام رضا هستند

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه راهبرد نظام، ایجاد وحدت و انسجام است، گفت: امروز برای ساختن ایران و پیشبرد اندیشه انقلابی در عالم نیازمند وحدت هستیم و این امر از تاکیدات رهبری است.
رئیسی در زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز در جمع علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان زاهدان گفت: نگاه اسلام به انسان متناسب با تعریف آن از انسان است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نگاه مادی، انسان را حیوان ناطق می‌داند اما نطق، فصل الفصول انسان نیست؛ زیرا خداوند قبل از خلق انسان، مسأله تعلیم قرآن را بیان کرد.

وی انسان را دو خلقتی دانست و عنوان کرد: اول جسم انسان و دوم جان او خلق می‌شود که گویا جان انسان در ارتباط با وحی صورت می‌گیرد؛ بنابراین انسان قرآن، موجودی دارای حیات است که فصل الفصول او در تعلق و ربانی شدن او بوده و در این راستا خداخواهی و دگرخواهی شاخصه مهم انسان ربانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره وظایف خطیر علما اظهار داشت: آنچه بعنوان عالم در کسوت توجه به دین، هدایتگری، مرزبانی اندیشه و بصیرت آفرینی برعهده ما است، هشدار دادن در خصوص هجوم دشمن به باورهای الهی است؛ علما باید این توطئه‌ها را رصد کنند و بشناسند؛ جنگ نرم دیده نمی‌شود اما به یکباره شاهد ریزش‌های ناشی از آن می‌شویم.

وی ادامه داد: ثمره تفکر انحرافی که وارد حصن حصین دین شد و زیبا جلوه کرد، تفرقه انداختن و دین‌زدایی بود نه وحدت و دین‌گرایی، در حالی که هزار سال است که شیعه و سنی در کنار هم زندگی کرده‌اند و در عمل با همکاری هم جامعه را اداره می‌کنند اما دست شیاطین فتنه برانگیز است که سبب اختلاف می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه راهبرد نظام، ایجاد وحدت و انسجام است خاطرنشان کرد: امروز برای ساختن ایران و پیشبرد اندیشه انقلابی در عالم نیازمند وحدت هستیم و این امر از تاکیدات رهبری است؛ سیره امام رضا(ع) نیز روشن‌ترین روش برای ایجاد انسجام، وحدت و هدایتگری جامعه بوده است.

وی ابراز داشت: مصون سازی مردم سیستان و بلوچستان در گرو این است که علمای شیعه و سنی در برابر تهدیدها از فکر، اندیشه، اخلاق و ارزش‌های انقلاب دفاع کنند که در غیر این‌صورت موج فتنه‌ها همه ما را با خود می‌برد؛ دولت‌ها و مجلس‌ها می‌آیند و می‌روند اما گفتمان انقلاب و رهبری ثابت است و باید حفظ شود؛ اساس آن نیز این است که باید در این استان به توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با زمینه اتحاد و انسجام توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دشمن چون اثرگذاری علما را در وحدت بخشی و بصیرت آفرینی می‌داند دنبال توطئه است تصریح کرد: علمای دین باید محاسن کلمات اهل بیت را برای مردم در عمل تبین کنند تا مزه شیرین عدالت را در تمام حوزه ها بچشند.

وی اذعان داشت: اختلاف قومیت‌ها و گویش‌ها برای شناخت است؛ انسان ها در مسیر کریم هستند اما باید در پرتو قرآن و رسول کریم به کرامت اکتسابی برسند؛ ما نیز حل مشکلات را برای رسیدن به کرامت انسانی می‌خواهیم.

تولیت آستان قدس رضوی امام رضا را محور وحدت و انسجام خواند و گفت: اهل سنت و شیعه دلداده اهل بیت و عاشق امام رضا هستند؛ بنده نیز خدمتگزار شیعه و سنی خواهم بود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت خدمت خالصانه به مردم گفت: با این همه امکانات مادی و معنوی و نیز نیروی انسانی، فقر زیبنده نظام اسلامی نیست؛ وقتی با صنایع تبدیلی می توان به زندگی کشاورز بهبود بخشید چرا نباید همت کرد؟!

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: دغدغه مردم، دغدغه رهبری است؛ دولت 12 بند مورد تأکید رهبری را مورد توجه قرار دهد و با افزایش قدرت خرید مردم، سبب رونق اقتصاد شود؛ اگر کشور به فساد آلوده شود، خدمت محقق نمی‌شود./831/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات